Augmented reality door Mercedes op BedrijfsautoRAI

Mercedes-Benz toont tijdens de BedrijfsautoRAI 2012 zogenaamd bedrijfswagens op plaatsen waar niemand ze verwacht: voor het RAI-gebouw, in de gangpaden en zelfs op de stands van collega-merken. Het is niet echt natuurlijk maar het is augmented reality.

Bij augmented reality (letterlijk: toegevoegde realiteit) worden computergemaakte beelden zo realistisch mogelijk toegevoegd aan echte beelden. Daarbij wordt gebruikgemaakt van een app met de naam Layar. Het is voor het eerst dat een bedrijfswagenmerk deze techniek op grote schaal toepast. Bezoekers van de BedrijfsautoRAI kunnen zich laten fotograferen met de Mercedes-Benz Actros of met de nieuwe compacte Citan bestelwagen van Mercedes-Benz. Die worden virtueel getoond, voor het beursgebouw, in de gangpaden of zelfs op de stands van concurrenten. Dagelijks zijn nieuwe foto’s op de Facebook-pagina van Mercedes-Benz Bedrijfswagens te bekijken. In de Diamond Lounge van de RAI, door de organisatie omgedoopt tot Mercedes-Benz Lounge, worden de bezoekers zelfs virtueel welkom geheten door de beide directeuren van de divisie bedrijfswagens, Jasper Hafkamp en Jorus Vos.

De BedrijfsautoRAI is nog tot en met zaterdag 21 april in de RAI in Amsterdam.

Augmented reality door Mercedes op BedrijfsautoRAI - Automobielmanagement.nl

Augmented reality door Mercedes op BedrijfsautoRAI

Mercedes-Benz toont tijdens de BedrijfsautoRAI 2012 zogenaamd bedrijfswagens op plaatsen waar niemand ze verwacht: voor het RAI-gebouw, in de gangpaden en zelfs op de stands van collega-merken. Het is niet echt natuurlijk maar het is augmented reality.

Bij augmented reality (letterlijk: toegevoegde realiteit) worden computergemaakte beelden zo realistisch mogelijk toegevoegd aan echte beelden. Daarbij wordt gebruikgemaakt van een app met de naam Layar. Het is voor het eerst dat een bedrijfswagenmerk deze techniek op grote schaal toepast. Bezoekers van de BedrijfsautoRAI kunnen zich laten fotograferen met de Mercedes-Benz Actros of met de nieuwe compacte Citan bestelwagen van Mercedes-Benz. Die worden virtueel getoond, voor het beursgebouw, in de gangpaden of zelfs op de stands van concurrenten. Dagelijks zijn nieuwe foto’s op de Facebook-pagina van Mercedes-Benz Bedrijfswagens te bekijken. In de Diamond Lounge van de RAI, door de organisatie omgedoopt tot Mercedes-Benz Lounge, worden de bezoekers zelfs virtueel welkom geheten door de beide directeuren van de divisie bedrijfswagens, Jasper Hafkamp en Jorus Vos.

De BedrijfsautoRAI is nog tot en met zaterdag 21 april in de RAI in Amsterdam.