Dat meldt Bas van den Heuvel, sinds 1 september 2012 salesmanager NL voor Pirelli Benelux. "Als Pirelli-organisatie zijn we in de Nederlandse markt een periode fysiek afwezig geweest. Maar sinds begin 2013 hebben we weer voldoende mankracht om ons merk goed te kunnen vertegenwoordigen."

Het nieuwe team van areamanagers wordt ingezet om klantenrelaties te verbeteren en uit te breiden: "Met onze buitendienst beginnen de klanten weer vertrouwd te raken. Maar we hebben ook onze binnendienst in Brussel een enorme boost gegeven. Doel is marktleider te zijn in het UHP-segment. Daarvoor wordt uiteraard onze aanwezigheid in de Formule 1 aangewend. We zijn zeer gelukkig met ‘onze’ Grandprix in Francorchamps, waar we onze klanten mee naartoe mogen nemen. Daarnaast staat voor 2013 een fabrieksbezoek bij een F1-team op de planning."

Volgens Van den Heuvel kunnen klanten en eindgebruikers in 2013 diverse acties verwachten op het gebied van Formule 1: "Pirelli is een emotiemerk en onze eindgebruikers zijn op zoek naar een speciale ervaring. Onze kalender vergroot de merkbeleving en ons imago al enorm bij klanten en eindgebruikers. We gaan ook onze nieuwe UHP-band, de Pirelli P-Zero Nero GT uitgebreid promoten."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding