Opel komende vier jaar sponsor van Feyenoord

Op dit moment is Diergaarde Blijdorp de shirtsponsor van Feyenoord. Dat is dankzij sponsor ASR, dat tot het einde van dit seizoen de shirtsponsoring doneert aan de noodlijdende Rotterdamse dierentuin. Maar met ingang van het nieuwe voetbalseizoen is Opel de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van Feyenoord.

De Rotterdamse club en Opel Nederland hebben hiertoe een vierjarige overeenkomst gesloten, van 2013 tot 2017. Opel wordt de opvolger van ASR, dat tot aan het eind van dit seizoen onder verschillende bedrijfsnamen in totaal 22 jaar hoofdsponsor is geweest. Opel was tussen 1984 en 1989 al hoofdsponsor van de club. Behalve het eerste elftal sponsort Opel ook de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord voor dezelfde periode.

Directeur Karl Howkins van Opel Nederland: "We zijn verheugd ons langdurige partnership met Feyenoord te bekrachtigen met dit hoofdsponsorschap. Het is back to the future wat ons betreft. Onze organisaties hebben een trotse historie van samenwerking en vriendschap gedurende bijna dertig jaar. Beide merken zijn vastberaden in hun ambitieuze plannen om te groeien naar een succesvolle toekomst. Feyenoord via een vastomlijnde strategie teneinde het voetbal en het opleiden van jong talent verder te ontwikkelen en Opel aan de hand van onder meer een ambitieuze productstrategie." Tot 2016 zal Opel 23 nieuwe modellen lanceren. "Het gaat zeker niet alleen om onze naam op de boarding. De ijzersterke relatie en de culturele overeenkomsten tussen Feyenoord en Opel zullen ons zeer helpen dit sponsorschap juist te versterken met een aantal innovatieve en onderscheidende initiatieven, onder meer op maatschappelijke gebied", aldus Howkins.  De directeur van sales, marketing en aftersales voor Opel in Europa is Duncan Aldred en hij zegt: "Feyenoord en Opel delen krachtige merkwaarden en een vastberaden strategie. Het zijn gevestigde namen op de Nederlandse markt en beide organisaties hebben ambitieuze initiatieven voor de toekomst."  Feyenoord maakt op het moment een goede periode door, met een derde plek achter PSV en Ajax. De  Rotterdamse club wordt toegevoegd aan het Europese Opel/Vauxhall voetbalportfolio, dat ook partnerships met Borussia Dortmund, Fortuna Düsseldorf, Bayer Leverkusen, SC Freiburg en FSC Mainz omvat, plus alle vier nationale teams uit de Home Nations in de Verenigd Koninkrijk  (Engeland, Noord-Ierland, Schotland en Wales).

Onderdeel van de sponsorovereenkomst is dat spelers, directie en management van Feyenoord de komende jaren de nieuwste Opel-modellen zullen rijden. Van 1984 tot 2002 en sinds 2010 is Opel overigens al de vaste leverancier van auto’s voor Feyenoord. Zo rijden de trainers Ronald Koeman, Giovanni van Bronckhorst en Jean-Paul van Gastel alle drie in een Opel Ampera.

 

 

Reacties

is weer ’s wat anders: mooie auto’s trouwens en ik wens Gio al het beste !!
gr. JP

Geplaatst door: JP op
Opel komende vier jaar sponsor van Feyenoord - Automobielmanagement.nl

Opel komende vier jaar sponsor van Feyenoord

Op dit moment is Diergaarde Blijdorp de shirtsponsor van Feyenoord. Dat is dankzij sponsor ASR, dat tot het einde van dit seizoen de shirtsponsoring doneert aan de noodlijdende Rotterdamse dierentuin. Maar met ingang van het nieuwe voetbalseizoen is Opel de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van Feyenoord.

De Rotterdamse club en Opel Nederland hebben hiertoe een vierjarige overeenkomst gesloten, van 2013 tot 2017. Opel wordt de opvolger van ASR, dat tot aan het eind van dit seizoen onder verschillende bedrijfsnamen in totaal 22 jaar hoofdsponsor is geweest. Opel was tussen 1984 en 1989 al hoofdsponsor van de club. Behalve het eerste elftal sponsort Opel ook de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord voor dezelfde periode.

Directeur Karl Howkins van Opel Nederland: "We zijn verheugd ons langdurige partnership met Feyenoord te bekrachtigen met dit hoofdsponsorschap. Het is back to the future wat ons betreft. Onze organisaties hebben een trotse historie van samenwerking en vriendschap gedurende bijna dertig jaar. Beide merken zijn vastberaden in hun ambitieuze plannen om te groeien naar een succesvolle toekomst. Feyenoord via een vastomlijnde strategie teneinde het voetbal en het opleiden van jong talent verder te ontwikkelen en Opel aan de hand van onder meer een ambitieuze productstrategie." Tot 2016 zal Opel 23 nieuwe modellen lanceren. "Het gaat zeker niet alleen om onze naam op de boarding. De ijzersterke relatie en de culturele overeenkomsten tussen Feyenoord en Opel zullen ons zeer helpen dit sponsorschap juist te versterken met een aantal innovatieve en onderscheidende initiatieven, onder meer op maatschappelijke gebied", aldus Howkins.  De directeur van sales, marketing en aftersales voor Opel in Europa is Duncan Aldred en hij zegt: "Feyenoord en Opel delen krachtige merkwaarden en een vastberaden strategie. Het zijn gevestigde namen op de Nederlandse markt en beide organisaties hebben ambitieuze initiatieven voor de toekomst."  Feyenoord maakt op het moment een goede periode door, met een derde plek achter PSV en Ajax. De  Rotterdamse club wordt toegevoegd aan het Europese Opel/Vauxhall voetbalportfolio, dat ook partnerships met Borussia Dortmund, Fortuna Düsseldorf, Bayer Leverkusen, SC Freiburg en FSC Mainz omvat, plus alle vier nationale teams uit de Home Nations in de Verenigd Koninkrijk  (Engeland, Noord-Ierland, Schotland en Wales).

Onderdeel van de sponsorovereenkomst is dat spelers, directie en management van Feyenoord de komende jaren de nieuwste Opel-modellen zullen rijden. Van 1984 tot 2002 en sinds 2010 is Opel overigens al de vaste leverancier van auto’s voor Feyenoord. Zo rijden de trainers Ronald Koeman, Giovanni van Bronckhorst en Jean-Paul van Gastel alle drie in een Opel Ampera.

 

 

Reacties

is weer ’s wat anders: mooie auto’s trouwens en ik wens Gio al het beste !!
gr. JP

Geplaatst door: JP op