Bridgestone meest waardevolle bandenmerk

Van alle bandenmerken heeft Bridgestone de hoogste merkwaarde. Dit blijkt uit de zojuist verschenen 2013-versie van de Brand Finance Global 500.

De bandenproducent staat op de ranglijst op plaats 254, iets lager dan de 235e plaats in 2012. De merkwaarde wordt beoordeeld op 4,5 miljard dollar, in 2012 was dit nog 4,4 miljard dollar.

Het volgende bandenmerk is Michelin op de 264e plaats en met een merkwaarde van 4,4 miljard dollar. In 2012 had deze bandenproducent een 271e plaats met een merkwaarde van 3,9 miljard. Het derde bandenmerk is Continental op een 374e positie en een merkwaarde van 3,2 miljard dollar. In 2012 stond men nog op plaats 362 met een merkwaarde van 3.,1 miljard dollar. Goodyear komt op plaats 379 met een merkwaarde van 3,2 miljard dollar. In 2012 was dit plaats 431 met een 2,7 miljard dollar.

In totaal staan er in de top 500 4 bandenmerken. Net buiten de top 500 volgt nog Pirelli dat wordt gewaardeerd op 1,5 miljard dollar, iets meer dan de 1,3 miljard in 2012.

De Brand Finance Global 500 is tot stand gekomen door Brand Finance, een Amerikaanse adviesbureau dat zich bezig houdt met de waardebepaling van merken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Dat hebben ze wel verdient!

Geplaatst door: Robert op
Bridgestone meest waardevolle bandenmerk - Automobielmanagement.nl

Bridgestone meest waardevolle bandenmerk

Van alle bandenmerken heeft Bridgestone de hoogste merkwaarde. Dit blijkt uit de zojuist verschenen 2013-versie van de Brand Finance Global 500.

De bandenproducent staat op de ranglijst op plaats 254, iets lager dan de 235e plaats in 2012. De merkwaarde wordt beoordeeld op 4,5 miljard dollar, in 2012 was dit nog 4,4 miljard dollar.

Het volgende bandenmerk is Michelin op de 264e plaats en met een merkwaarde van 4,4 miljard dollar. In 2012 had deze bandenproducent een 271e plaats met een merkwaarde van 3,9 miljard. Het derde bandenmerk is Continental op een 374e positie en een merkwaarde van 3,2 miljard dollar. In 2012 stond men nog op plaats 362 met een merkwaarde van 3.,1 miljard dollar. Goodyear komt op plaats 379 met een merkwaarde van 3,2 miljard dollar. In 2012 was dit plaats 431 met een 2,7 miljard dollar.

In totaal staan er in de top 500 4 bandenmerken. Net buiten de top 500 volgt nog Pirelli dat wordt gewaardeerd op 1,5 miljard dollar, iets meer dan de 1,3 miljard in 2012.

De Brand Finance Global 500 is tot stand gekomen door Brand Finance, een Amerikaanse adviesbureau dat zich bezig houdt met de waardebepaling van merken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Dat hebben ze wel verdient!

Geplaatst door: Robert op