Op twee staat Goldenes Lenkrad (van de Duitse uitgeverij Bild) en op drie de North American Car of the Year.

Prime Research heeft negen vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, China en India. Het onderzoeksbureau inventariseert publicaties in autobladen, kranten, websites en andere podia. Een en ander wordt verwerkt in een onafhankelijk rapport over het mediabereik, omgerekend naar dollars. De verkiezing van de World Car of the Year (WCOTY) en de bijbehorende drie segmenten (Green Car, Design Car en Sports Car of the Year) waren in 2012/2013 goed voor een wereldwijd bereik van 131 miljoen mensen. Vertaald naar PR-waarde gaat het om meer dan 10.7 miljoen dollar, ruim anderhalf  miljoen meer dan het voorgaande jaar. In Europa springt de WCOTY van de zesde naar de derde plaats en in Noord-Amerika van de vierde naar de derde. In de BRIC-landen is de WCOTY met 31 procent dekking veruit de meest zichtbare verkiezing. Overigens wordt Nederland in de WCA-jury vertegenwoordigd door AM-medewerker Henny Hemmes.

WorldCarAwards_2013 Media Coverage Report (4).