Opel gaat ‘auf die Pauke hauen’ met Big Event kortingen

Opel gaat op de trom slaan met de zogenoemde The Big Event. Deze grootscheepse actie, met een veelvoud aan aantrekkelijke aanbiedingen, wordt van 2 tot en met 7 september in Nederland gehouden. Topman Karl-Thomas Neumann van Opel AG wil ‘der Blitz wieder strahlen lassen’.

Voor het aanjagen van The Big Event is Opel in Nederland een groot mediaoffensief gestart met reclame op alle populaire radiozenders, op televisie, met reclamevliegtuigen bij grote evenementen, met billboards en met online video’s. In Duitsland is de samenwerking met de succesvolle voetbalclub Borussia Dormund en diens trainer Jürgen Klopp erg belangrijk, zo zegt Neumann. De succesvolle Klopp (45) zou een uitstekend uithangbord zijn voor het merk Opel vanwege zijn positieve imago: eerlijk, standvastig, geloofwaardig en succesvol.  Maar hij is in Duitsland inmiddels zo populair als merkenambassadeur, niet alleen voor Opel, dat er ‘geen reclameblok meer is zonder Klopp erin´, zo schrijft Die Welt. In maart tekende hij een contract met Raiffeisen-Volksbank, in april gebruikte Frankfurter Allgemeine Zeitung hem voor een advertentie in  het stadion van Dortmund, in mei en juli verzekerden zich Philips en Opel van de reclamediensten van de voormalige speler uit de Bundesliga, die anderhalf miljoen euro voor deze diensten zou vangen. In Nederland sponsort Opel de voetbalclub Feijenoord maar hier ligt de situatie qua succes op het moment iets anders. Feijenoord haalt geen goede resultaten en het is ook de vraag of trainer Ronald Koeman dezelfde publiciteitswaarde vertegenwoordigd als Klopp.

Opel heeft in Nederland ondertussen een serieus probleem door een krimpend wagenpark. Dat is het gevolg van slechte(re) verkoopresultaten in de afgelopen jaren want minder auto’s die op de markt komen betekent een kleiner park. In het afgelopen halfjaar waren de resultaten van Opel in Nederland wel heel erg slecht met -54 procent, terwijl de totale markt met 36 procent daalde. Het merk uit Rüsselsheim heeft in Nederland inmiddels een marktaandeel van nog maar 5,8 procent met nog maar twaalfduizend verkochte auto’s.   Anderzijds worden grote hoeveelheid Opels geëxporteerd. Dat bleek vorig jaar al uit analyses en voorspellingen van het Nationaal Occasion Onderzoek 2012 van VWE en AM. In november van dit jaar wordt daarvan de tweede versie gepresenteerd op het Driving Business Aftermarket Event van AM.

Het is dus duidelijk dat er wat moet gebeuren en om Der Blitz weer te laten stralen, biedt de Opel-dealer in de actieperiode vooral veel voordeel aan. Elke nieuwe klant een tankpas aan voor vijfhonderd euro aan brandstof, krijgt men twintig procent voordeel op accessoires en tot tweeduizend euro extra inruilwaarde voor de huidige auto. Ook kan de klant een gratis Bi-Fuel upgrade krijgen, met een af-fabriek lpg-installatie. De gratis Bi-Fuel upgrade is mogelijk op Corsa, Astra, Meriva en Zafira Tourer. Ook de nieuwe Insignia, die half september in Nederland verwacht wordt, komt in aanmerking voor deze upgrade. Belangstellenden kunnen op www.opel.nl een persoonlijke inruilvoucher downloaden die tijdens de actieperiode van 2 tot en met 7 september kunnen verzilveren als ze hun auto inruilen voor een nieuwe Opel. Bij de taxatie wordt duidelijk gemaakt hoeveel hoger de inruilwaarde uitvalt, tot een maximum extra bedrag van twee mille boven de koerslijst van Autotelex.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Opel gaat ‘auf die Pauke hauen’ met Big Event kortingen - Automobielmanagement.nl

Opel gaat ‘auf die Pauke hauen’ met Big Event kortingen

Opel gaat op de trom slaan met de zogenoemde The Big Event. Deze grootscheepse actie, met een veelvoud aan aantrekkelijke aanbiedingen, wordt van 2 tot en met 7 september in Nederland gehouden. Topman Karl-Thomas Neumann van Opel AG wil ‘der Blitz wieder strahlen lassen’.

Voor het aanjagen van The Big Event is Opel in Nederland een groot mediaoffensief gestart met reclame op alle populaire radiozenders, op televisie, met reclamevliegtuigen bij grote evenementen, met billboards en met online video’s. In Duitsland is de samenwerking met de succesvolle voetbalclub Borussia Dormund en diens trainer Jürgen Klopp erg belangrijk, zo zegt Neumann. De succesvolle Klopp (45) zou een uitstekend uithangbord zijn voor het merk Opel vanwege zijn positieve imago: eerlijk, standvastig, geloofwaardig en succesvol.  Maar hij is in Duitsland inmiddels zo populair als merkenambassadeur, niet alleen voor Opel, dat er ‘geen reclameblok meer is zonder Klopp erin´, zo schrijft Die Welt. In maart tekende hij een contract met Raiffeisen-Volksbank, in april gebruikte Frankfurter Allgemeine Zeitung hem voor een advertentie in  het stadion van Dortmund, in mei en juli verzekerden zich Philips en Opel van de reclamediensten van de voormalige speler uit de Bundesliga, die anderhalf miljoen euro voor deze diensten zou vangen. In Nederland sponsort Opel de voetbalclub Feijenoord maar hier ligt de situatie qua succes op het moment iets anders. Feijenoord haalt geen goede resultaten en het is ook de vraag of trainer Ronald Koeman dezelfde publiciteitswaarde vertegenwoordigd als Klopp.

Opel heeft in Nederland ondertussen een serieus probleem door een krimpend wagenpark. Dat is het gevolg van slechte(re) verkoopresultaten in de afgelopen jaren want minder auto’s die op de markt komen betekent een kleiner park. In het afgelopen halfjaar waren de resultaten van Opel in Nederland wel heel erg slecht met -54 procent, terwijl de totale markt met 36 procent daalde. Het merk uit Rüsselsheim heeft in Nederland inmiddels een marktaandeel van nog maar 5,8 procent met nog maar twaalfduizend verkochte auto’s.   Anderzijds worden grote hoeveelheid Opels geëxporteerd. Dat bleek vorig jaar al uit analyses en voorspellingen van het Nationaal Occasion Onderzoek 2012 van VWE en AM. In november van dit jaar wordt daarvan de tweede versie gepresenteerd op het Driving Business Aftermarket Event van AM.

Het is dus duidelijk dat er wat moet gebeuren en om Der Blitz weer te laten stralen, biedt de Opel-dealer in de actieperiode vooral veel voordeel aan. Elke nieuwe klant een tankpas aan voor vijfhonderd euro aan brandstof, krijgt men twintig procent voordeel op accessoires en tot tweeduizend euro extra inruilwaarde voor de huidige auto. Ook kan de klant een gratis Bi-Fuel upgrade krijgen, met een af-fabriek lpg-installatie. De gratis Bi-Fuel upgrade is mogelijk op Corsa, Astra, Meriva en Zafira Tourer. Ook de nieuwe Insignia, die half september in Nederland verwacht wordt, komt in aanmerking voor deze upgrade. Belangstellenden kunnen op www.opel.nl een persoonlijke inruilvoucher downloaden die tijdens de actieperiode van 2 tot en met 7 september kunnen verzilveren als ze hun auto inruilen voor een nieuwe Opel. Bij de taxatie wordt duidelijk gemaakt hoeveel hoger de inruilwaarde uitvalt, tot een maximum extra bedrag van twee mille boven de koerslijst van Autotelex.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding