De website www.volkswagen.de/emobility flankeert de introductie van de e-Up in Duitsland. In het komende jaar zal Volkswagen nog een e-verise van de Golf op de markt brengen en de plug-in hybride XL 1. Simon Thomas, marketingdirecteur van het VW concern, zegt over het online-offensief: "De website nodigt op een heel ongecompliceerde manier uit om met het thema e-mobiliteit kennis te maken. Het maakt korte metten met de geldende vooroordelen en maakt de mensen enthousiast voor een proefrit met de e-Up." Op de site is ook een akoestische simulatie die laat merken hoe comfortabel een stille e-auto is.
Ceo Martin Winterkorn van Volkswagen heeft in het in het themanummer ‘Verantwortung. Weltweit’ van het vakblad Automobilwoche gezegd dat auto’s zoals de e-Up en e-Golf voorlopig vooral zullen worden gebruikt als tweede auto en in fleets. De 1-literauto XL 1 is volgens Winterkorn een technologische benchmark waarin de competentie van het hele concern is samengevoegd. "Wat doorslaggevend is: deze knowhow komt niet ten goede van enkele modellen maar de ervaring en technologie gaat rechtstreeks naar onze serieauto’s."