Speciale website Volkswagen voor e-mobiliteit

Autofabrikant Volkswagen Group presenteert communicatieactiviteiten op het gebied van elektromobiliteit op het internet. Een speciale website moet vooral de milieuvoordelen en de dagelijkse toepasbaarheid van de nieuwe vorm van aandrijving bij het publiek over het voetlicht brengen.

De website www.volkswagen.de/emobility flankeert de introductie van de e-Up in Duitsland. In het komende jaar zal Volkswagen  nog een e-verise van de Golf op de markt brengen en de plug-in hybride XL 1. Simon Thomas, marketingdirecteur van het VW concern, zegt over het online-offensief: "De website nodigt op een heel ongecompliceerde manier uit om met het thema e-mobiliteit kennis te maken.  Het maakt korte metten met de geldende vooroordelen en maakt de mensen enthousiast voor een proefrit met de e-Up." Op de site is ook een akoestische simulatie die laat merken hoe comfortabel een stille e-auto is.

Ceo Martin Winterkorn van Volkswagen heeft in het in het themanummer ‘Verantwortung. Weltweit’ van het vakblad Automobilwoche gezegd dat auto’s zoals de e-Up en e-Golf voorlopig vooral zullen worden gebruikt als tweede auto en in fleets. De 1-literauto XL 1 is volgens Winterkorn een technologische benchmark waarin de competentie van het hele concern is samengevoegd. "Wat doorslaggevend is:  deze knowhow komt niet ten goede van enkele modellen maar de ervaring en  technologie gaat rechtstreeks naar onze serieauto’s."

 

 

Speciale website Volkswagen voor e-mobiliteit - Automobielmanagement.nl

Speciale website Volkswagen voor e-mobiliteit

Autofabrikant Volkswagen Group presenteert communicatieactiviteiten op het gebied van elektromobiliteit op het internet. Een speciale website moet vooral de milieuvoordelen en de dagelijkse toepasbaarheid van de nieuwe vorm van aandrijving bij het publiek over het voetlicht brengen.

De website www.volkswagen.de/emobility flankeert de introductie van de e-Up in Duitsland. In het komende jaar zal Volkswagen  nog een e-verise van de Golf op de markt brengen en de plug-in hybride XL 1. Simon Thomas, marketingdirecteur van het VW concern, zegt over het online-offensief: "De website nodigt op een heel ongecompliceerde manier uit om met het thema e-mobiliteit kennis te maken.  Het maakt korte metten met de geldende vooroordelen en maakt de mensen enthousiast voor een proefrit met de e-Up." Op de site is ook een akoestische simulatie die laat merken hoe comfortabel een stille e-auto is.

Ceo Martin Winterkorn van Volkswagen heeft in het in het themanummer ‘Verantwortung. Weltweit’ van het vakblad Automobilwoche gezegd dat auto’s zoals de e-Up en e-Golf voorlopig vooral zullen worden gebruikt als tweede auto en in fleets. De 1-literauto XL 1 is volgens Winterkorn een technologische benchmark waarin de competentie van het hele concern is samengevoegd. "Wat doorslaggevend is:  deze knowhow komt niet ten goede van enkele modellen maar de ervaring en  technologie gaat rechtstreeks naar onze serieauto’s."