Het gaat om meer dan alleen de Tour de France want ook de Ronde van Spanje (La Vuelta) is onderdeel van de sponsorovereenkomst. Verder maken nog acht andere internationale wielerkoersen deel uit van het contract met ASO. Skoda-topman Winfried Vahland zegt over de samenwerking: "Door ons partnerschap met de Tour de France en andere beroemde wielerrondes te verlengen, herbevestigen we onze hechte band met de wielerwereld. Skoda wil de komende jaren verder groeien als internationaal volumemerk. We doen dat met het grootste introductie-offensief uit onze geschiedenis. Onze blijvende sterke aanwezigheid in de wielersport ondersteunt deze langetermijnstrategie en de internationale bekendheid van ons merk." De oprichters van Skoda, de heren Laurin en Klement, begonnen in 1895 met het maken van fietsen dus de tweewielers staan aan de basis van Skoda. Het Tsjechische automerk is sinds 2004 officieel partner, officieel wagenparkleverancier en ook de sponsor van de witte trui in de Tour de France.
De 2013-editie van de Ronde van Frankrijk was goed voor zo’n twaalf miljoen toeschouwers langs de route en voor 1,4 miljard televisiekijkers wereldwijd. Skoda heeft aan zijn band met de Tour de France vooral invulling gegeven door auto’s beschikbaar te stellen. Elk jaar rijden meer dan tweehonderd Skoda’s tijdens de Tour de France met elkaar zo’n 2,8 miljoen kilometer.