Op het moment zijn Ford en Play Station belangrijke sponsoren van de Champions League. Nissan is wereldwijd als officiële partner betrokken vanaf seizoen 2014-2015 tot en met 2017-2018. Roel de Vries, wereldwijde chef van marketing en communicatie bij Nissan zegt: "De meest prestigieuze voetbalcompetitie in Europa is voor Nissan een belangrijk, mondiaal platform. Ons doel is fans over de hele wereld te bereiken en het enthousiasme voor voetbal en auto’s met elkaar te verenigen. Beide worden gecreëerd door mensen met een enorme passie voor wat zij doen." Als officiële hoofdsponsor bezit Nissan de rechten op het gebied van content, media, hospitality, de wedstrijden inclusief de laatste trainingen en de finale. Daarnaast zijn de evenementen met betrekking tot de UEFA Champions League en de Super Cup, de wedstrijd tussen de winnaars van de Champions League en de Europa League, onderdeel van de overeenkomst.
Volgens De Vries trekt de UEFA Champions League per seizoen meer dan vier miljard kijkers. De sponsordeal stelt Nissan in staat nieuw publiek te bereiken en het houdt Nissan tijdens de Europese voetbalkalender prominent op de voorgrond. Het zou gaan om een investering van 50 miljoen euro.

"Nissan streeft ernaar om in 2016 de grootste Aziatische autofabrikant in Europa te zijn. Wij zijn razend enthousiast en we kijken erg uit naar de aftrap van de UEFA Super Cup in Cardiff op 12 augustus, waarmee het nieuwe UEFA Champions League-seizoen wordt ingeluid", aldus Robert Lujan, directeur van Nissan Nederland. De UEFA Champions League is een nieuw voorbeeld van Nissans betrokkenheid bij de sportwereld. Het automerk is als sponsor ook verbonden aan de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro, het Olympische Team van Groot-Brittannië en Mexico en de Africa Cup of Nations.