De spot is onderdeel van een nieuwe, driejarige merkcampagne, die net voor de zomer is gestart. Doel is om het Bovag-merk te versterken, opnieuw te laden en de kracht en volle breedte van het netwerk voor het voetlicht te brengen. Voor meer dan negentig procent van de Bovag-leden is het consumentenmerk een van de belangrijkste redenen om lid te zijn.

De campagne bestaat uit drie delen: vergroten logobekendheid, laden van het merk en ledenparticipatie. Om de bekendheid van het -logo te vergroten is in de zomer al geadverteerd op reclamemasten en de komende tijd loopt een uitgebreide online campagne. Plekken waar consumenten zich oriënteren op een aankoop, op reparatie of op onderhoud; op die sites is de consument het gevoeligst voor de boodschap van zekerheid en betrouwbaarheid. Er zijn banners  voor alle relevante producten en diensten van Bovag-leden, van auto tot fiets en van onderhoud tot caravan. De campagne is aanwezig langs snelwegen, op internet, bij publieksevenementen en, sinds 6 oktober, op tv.

De nieuwe commerciall wordt uitgezonden op NPO 1, 2 en 3, commerciële zenders als RTL en SBS en diverse themakanalen zoals Discovery, Fox en 24Kitchen. Daarnaast loopt een korte versie van de spot op de site van Uitzending Gemist. Resultaat van deze mediadruk moet zijn dat 92 procent van de doelgroep de commercial ten minste één keer heeft gezien en 74 procent ten minste drie keer. Gemiddeld zal de doelgroep de spot acht keer gezien hebben eind 2014. De spot loop tot eind 2014 en zal, na evaluatie van de impact, ook in 2015 en 2016 op tv te zien zijn.
De spot van 35 seconden is gefilmd vanuit  het perspectief van de consument, de klant van het netwerk van tienduizend ondernemers. Die klant geniet in de spot van zorgeloze mobiliteit op maat. De boodschap daarbij is dat die zorgeloosheid slechts één voorwaarde kent: begin altijd bij een Bovag-bedrijf. De spot wordt altijd gevolgd door een zogenoemde "tag-on" van tien seconden, waarin het netwerk een gezicht krijgt. Er zijn in totaal vier tag-ons met in totaal twaalf echte Bovag-ondernemers. Elke ondernemer vertegenwoordigt een Bovag-sector en samen stellen zij het gehele netwerk voor.

Het sportsponsoring-programma is het derde onderdeel van de driejarige campagne. Dat programma is bedoeld  om leden te helpen meer profijt te halen uit de sponsoreuro’s die ze toch al uitgeven. Ook wil het bestuur de leden verleiden om bij die sponsoring vaker het Bovag-merk bij in te zetten én meer samen te werken met Bovag-collega’s in de buurt. Onderzoek van bureau Markteffect heeft inmiddels uitgewezen dat ruim tachtig procent van de Bovag-ondernemers aan sportsponsoring doet. Daar is een bedrag mee gemoeid van 26,4 miljoen euro. Dat maakt het netwerk tot de grootste sportsponsor van Nederland.  Het sportsponsoring-programma is afgetrapt op het congres van de Onafhankelijke Autobedrijven en wordt uitgerold over alle leden. Het motto: "Bovag is sponsor van sporters onderweg!"

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding