Toyota haalt marketing weer in huis

Toyota Motor Corporation gaat haar aparte marketingbedrijf voor Japan, de Toyota Marketing Japan Corporation, weer in eigen huis halen. De marketeers stonden sinds oktober 2009 op eigen benen maar worden per 1 april volgend jaar weer onderdeel van Toyota Motor Corporation.

Dat is volgens TMS nodig ‘omdat snelle besluitvorming en actie de sleutel vormt bij het reageren op de voortdurende en drastische veranderingen in de business-omgeving van beide bedrijven.’ De aparte marketingfunctie wordt daarbij ook omgevormd tot een veelomvattende planning en ondersteuningstaak die ook de productplanning en dealer business zal omvatten. "Dit ondersteund ook TMC’s initiatieven voor de connected auto en maatschappij van de nabije toekomst en versnelt tevens de structurele innovaties voor het toepassen van mobiliteitsdiensten," denkt Toyota.

Reorganisatie 

De Japanse autofabrikant is al maanden bezig met het voortdurend aanpassen van de organisatiestructuur waarbij ook regelmatig hoge functionarissen van plaats wisselen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Toyota haalt marketing weer in huis - Automobielmanagement.nl

Toyota haalt marketing weer in huis

Toyota Motor Corporation gaat haar aparte marketingbedrijf voor Japan, de Toyota Marketing Japan Corporation, weer in eigen huis halen. De marketeers stonden sinds oktober 2009 op eigen benen maar worden per 1 april volgend jaar weer onderdeel van Toyota Motor Corporation.

Dat is volgens TMS nodig ‘omdat snelle besluitvorming en actie de sleutel vormt bij het reageren op de voortdurende en drastische veranderingen in de business-omgeving van beide bedrijven.’ De aparte marketingfunctie wordt daarbij ook omgevormd tot een veelomvattende planning en ondersteuningstaak die ook de productplanning en dealer business zal omvatten. "Dit ondersteund ook TMC’s initiatieven voor de connected auto en maatschappij van de nabije toekomst en versnelt tevens de structurele innovaties voor het toepassen van mobiliteitsdiensten," denkt Toyota.

Reorganisatie 

De Japanse autofabrikant is al maanden bezig met het voortdurend aanpassen van de organisatiestructuur waarbij ook regelmatig hoge functionarissen van plaats wisselen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding