LeaseTrader: ‘Richt je op het automatiseren van advertentiecampagnes’

Met het recent vernieuwde platform van LeaseTrader kunnen leasemaatschappijen de herinzet van voortijdig teruggekomen auto’s optimaliseren. Directeur Wilbert Philippo adviseert daarnaast om de marketingactiviteiten te automatiseren. En vooral ook om met video te beginnen.

Door de coronacrisis zijn veel bedrijven genoodzaakt om te bezuinigen op hun leaseauto’s. Het massaal thuiswerken leidt tot een stilstaand wagenpark terwijl de kosten doorlopen. Ondernemers willen hun leasecontracten dus vervroegd beëindigen.

Occasionlease

Met de nieuwe site, die nu drie weken in gebruik is, stelt LeaseTrader leasemaatschappijen in de gelegenheid om hun klanten tegemoet te komen. Zij kunnen deze leaseauto’s aanbieden als occasionlease. Geïnteresseerde partijen kunnen de contracten overnemen. “Dankzij deze herinzet wordt een groot verlies aan restwaarde bij eventuele failissementen beperkt. Bijkomend voordeel is dat met het aanbieden van deze auto’s veel nieuwe leads gegenereerd worden,” meldt directeur Wilbert Philippo. “Herinzet heeft een aantrekkelijke prijs en looptijd. Wij weten dat zo’n aanbod interessant is voor MKB bedrijven die nu terughoudend zijn om te investeren of om lange verplichtingen aan te gaan.”

Automatiseren

Als marketingexpert geeft Philippo daarnaast graag nog wat algemeen advies aan leasemaatschappijen en autobedrijven om hun business een boost te geven. “Richt je op het automatiseren van advertentiecampagnes. Je kan binnen Google en Facebook campagnes opzetten waarbij je, door doelen in te geven, de uitvoering van de campagne in feite aan de techbedrijven overlaat. Veel marketeers zijn terughoudend om de controle uit handen te geven, maar als je op basis van voldoende kwalitatief goede data de kunstmatige intelligentie achter deze bedrijven aan het werk hebt gezet zien wij echt structurele verbeteringen.”

Conversie

Ook adviseert Philippo om in kaart te brengen welke acties en communicatiekanalen echt bijdragen aan de conversie. Veel autobedrijven en leasemaatschappijen hebben daar geen goed beeld van is zijn ervaring. “Je haalt dan soms geld weg bij een campagne zonder te weten of die campagne effectief is geweest. Dat is zonde. Neem calltracking. Als je weet waar telefoontjes vandaan komen, bijvoorbeeld vanaf welke occasionportals, dan kan je je budgetten veel doeltreffender toewijzen en uiteindelijk geld besparen.”

Videomarketing

Als de LeaseTrader-directeur één advies zou mogen geven dan is het wel: start met videomarketing. Hij doelt dan op de commercials die worden getoond voorafgaand aan de YouTube-video die je als bezoeker wilt bekijken. “YouTube is momenteel zeer voordelig om op te adverteren. De video-advertenties worden in feite geveild en getoond aan kijkers met een specifiek zoekprofiel, zoals occasionkopers of private leaserijders. Er is nu veel ‘kijkruimte’ waardoor de prijzen aantrekkelijk zijn.”

LeaseTrader: ‘Richt je op het automatiseren van advertentiecampagnes’ - Automobielmanagement.nl

LeaseTrader: ‘Richt je op het automatiseren van advertentiecampagnes’

Met het recent vernieuwde platform van LeaseTrader kunnen leasemaatschappijen de herinzet van voortijdig teruggekomen auto’s optimaliseren. Directeur Wilbert Philippo adviseert daarnaast om de marketingactiviteiten te automatiseren. En vooral ook om met video te beginnen.

Door de coronacrisis zijn veel bedrijven genoodzaakt om te bezuinigen op hun leaseauto’s. Het massaal thuiswerken leidt tot een stilstaand wagenpark terwijl de kosten doorlopen. Ondernemers willen hun leasecontracten dus vervroegd beëindigen.

Occasionlease

Met de nieuwe site, die nu drie weken in gebruik is, stelt LeaseTrader leasemaatschappijen in de gelegenheid om hun klanten tegemoet te komen. Zij kunnen deze leaseauto’s aanbieden als occasionlease. Geïnteresseerde partijen kunnen de contracten overnemen. “Dankzij deze herinzet wordt een groot verlies aan restwaarde bij eventuele failissementen beperkt. Bijkomend voordeel is dat met het aanbieden van deze auto’s veel nieuwe leads gegenereerd worden,” meldt directeur Wilbert Philippo. “Herinzet heeft een aantrekkelijke prijs en looptijd. Wij weten dat zo’n aanbod interessant is voor MKB bedrijven die nu terughoudend zijn om te investeren of om lange verplichtingen aan te gaan.”

Automatiseren

Als marketingexpert geeft Philippo daarnaast graag nog wat algemeen advies aan leasemaatschappijen en autobedrijven om hun business een boost te geven. “Richt je op het automatiseren van advertentiecampagnes. Je kan binnen Google en Facebook campagnes opzetten waarbij je, door doelen in te geven, de uitvoering van de campagne in feite aan de techbedrijven overlaat. Veel marketeers zijn terughoudend om de controle uit handen te geven, maar als je op basis van voldoende kwalitatief goede data de kunstmatige intelligentie achter deze bedrijven aan het werk hebt gezet zien wij echt structurele verbeteringen.”

Conversie

Ook adviseert Philippo om in kaart te brengen welke acties en communicatiekanalen echt bijdragen aan de conversie. Veel autobedrijven en leasemaatschappijen hebben daar geen goed beeld van is zijn ervaring. “Je haalt dan soms geld weg bij een campagne zonder te weten of die campagne effectief is geweest. Dat is zonde. Neem calltracking. Als je weet waar telefoontjes vandaan komen, bijvoorbeeld vanaf welke occasionportals, dan kan je je budgetten veel doeltreffender toewijzen en uiteindelijk geld besparen.”

Videomarketing

Als de LeaseTrader-directeur één advies zou mogen geven dan is het wel: start met videomarketing. Hij doelt dan op de commercials die worden getoond voorafgaand aan de YouTube-video die je als bezoeker wilt bekijken. “YouTube is momenteel zeer voordelig om op te adverteren. De video-advertenties worden in feite geveild en getoond aan kijkers met een specifiek zoekprofiel, zoals occasionkopers of private leaserijders. Er is nu veel ‘kijkruimte’ waardoor de prijzen aantrekkelijk zijn.”