AutoScout24: intentie om auto te kopen wederom gestegen

64 procent van de Nederlandse consumenten heeft de intentie om een auto te kopen. Dit concludeert AutoScout24 op basis van onderzoek uitgevoerd in september onder 490 respondenten. In mei en juni waren de percentages nog respectievelijk 56 procent en 60 procent.

auto kopen

Voor 60 procent van de Nederlanders is een eigen voertuig in de coronacrisis nog belangrijker geworden laar AutoScout24 weten. ‘Waar in juni 70 procent van de Nederlanders aangaf het openbaar vervoer te vermijden, doet op dit moment nog 60 procent dat. Bijna de helft (46 procent) geeft aan geen gebruik te maken van huur- en deelauto’s, daar waar dit percentage in juni nog op 56 procent lag’.

Minder onzeker

21 procent van de Nederlanders geeft aan een auto-aankoop uit te stellen door de COVID-19-situatie en een kwart wil zich momenteel niet voor een langere periode binden aan een voertuig. Toch zijn Nederlanders over het algemeen iets minder onzeker door COVID-19 dan voorheen; op dit moment zegt 28 procent onzeker te zijn, wat in mei nog op 35 procent lag.

Digitaal

Bijna een derde van de Nederlanders (29 procent) vindt het digitaal aanschaffen van een auto een goede manier. Daarnaast geeft 70 procent aan 360° foto’s van de auto een goed alternatief te vinden voor het fysiek bekijken van een voertuig.

AutoScout24: intentie om auto te kopen wederom gestegen - Automobielmanagement.nl

AutoScout24: intentie om auto te kopen wederom gestegen

64 procent van de Nederlandse consumenten heeft de intentie om een auto te kopen. Dit concludeert AutoScout24 op basis van onderzoek uitgevoerd in september onder 490 respondenten. In mei en juni waren de percentages nog respectievelijk 56 procent en 60 procent.

auto kopen

Voor 60 procent van de Nederlanders is een eigen voertuig in de coronacrisis nog belangrijker geworden laar AutoScout24 weten. ‘Waar in juni 70 procent van de Nederlanders aangaf het openbaar vervoer te vermijden, doet op dit moment nog 60 procent dat. Bijna de helft (46 procent) geeft aan geen gebruik te maken van huur- en deelauto’s, daar waar dit percentage in juni nog op 56 procent lag’.

Minder onzeker

21 procent van de Nederlanders geeft aan een auto-aankoop uit te stellen door de COVID-19-situatie en een kwart wil zich momenteel niet voor een langere periode binden aan een voertuig. Toch zijn Nederlanders over het algemeen iets minder onzeker door COVID-19 dan voorheen; op dit moment zegt 28 procent onzeker te zijn, wat in mei nog op 35 procent lag.

Digitaal

Bijna een derde van de Nederlanders (29 procent) vindt het digitaal aanschaffen van een auto een goede manier. Daarnaast geeft 70 procent aan 360° foto’s van de auto een goed alternatief te vinden voor het fysiek bekijken van een voertuig.