Ook Ford komt met eigen occasionsite

Ford lanceert een eigen digitaal platform waar dealers hun inruil- en andere tweedehands auto’s kunnen verkopen. De nieuwe site komt vroeg in het nieuwe jaar onder de naam Ford Blue Advantage en is voorlopig bedoeld voor de 3.1000 Ford-dealers in de Verenigde Staten en Canada.

“Dealers zien de toenemende concurrentie bij de verkoop van occasions en begrijpen dat een gezamenlijke inspanning van Ford en haar dealers een concurrentievoordeel kan bieden,’’ aldus een woordvoerder van de autofabikant.

Vollledig online

Eén op de drie van de drie miljoen gebruikte Fords die jaarlijks van eigenaar wisselen worden verkocht door Ford dealers. Met de eigen site denkt Ford een groter deel van die markt naar zich toe te kunnen trekken en concurrenten, zoals in de VS Carvana en Vroom, van zich af te kunnen houden. Ford Blue Advantage biedt daarbij een volledig online traject, niet alleen vanwege corona maar ook omdat autokopers daar in snel tempo aan gewend blijken te zijn.

Digitale retail

CEO Jim Farley: “Als je kijkt naar de occasionbusiness, dat is die bij uitstek geschikt voor digitale retail. Je ziet grote ondernemingen die daarmee zowel in de VS als in landen als Groot-Brittannië mee experimenteren. Maar dat kunnen we zelf ook. Ons doel is om het hele proces volledig op afstand af te handelen.’’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ook Ford komt met eigen occasionsite - Automobielmanagement.nl

Ook Ford komt met eigen occasionsite

Ford lanceert een eigen digitaal platform waar dealers hun inruil- en andere tweedehands auto’s kunnen verkopen. De nieuwe site komt vroeg in het nieuwe jaar onder de naam Ford Blue Advantage en is voorlopig bedoeld voor de 3.1000 Ford-dealers in de Verenigde Staten en Canada.

“Dealers zien de toenemende concurrentie bij de verkoop van occasions en begrijpen dat een gezamenlijke inspanning van Ford en haar dealers een concurrentievoordeel kan bieden,’’ aldus een woordvoerder van de autofabikant.

Vollledig online

Eén op de drie van de drie miljoen gebruikte Fords die jaarlijks van eigenaar wisselen worden verkocht door Ford dealers. Met de eigen site denkt Ford een groter deel van die markt naar zich toe te kunnen trekken en concurrenten, zoals in de VS Carvana en Vroom, van zich af te kunnen houden. Ford Blue Advantage biedt daarbij een volledig online traject, niet alleen vanwege corona maar ook omdat autokopers daar in snel tempo aan gewend blijken te zijn.

Digitale retail

CEO Jim Farley: “Als je kijkt naar de occasionbusiness, dat is die bij uitstek geschikt voor digitale retail. Je ziet grote ondernemingen die daarmee zowel in de VS als in landen als Groot-Brittannië mee experimenteren. Maar dat kunnen we zelf ook. Ons doel is om het hele proces volledig op afstand af te handelen.’’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding