Auto.nl introduceert auto kopen met Google Assistent

Auto.nl biedt vanaf vandaag de mogelijkheid om via Google Assistent een auto te kopen. Het is naar eigen zeggen het eerste online autobedrijf dat stembesturingstechnologie inzet voor consumenten die op zoek zijn naar een occasion of nieuwe auto.

Consumenten kunnen volgens het bedrijf een bestelling plaatsen met een simpele spraakopdracht waarmee zij aangeven met auto.nl te willen spreken. De Google Assistent leidt hen vervolgens stap voor stap naar de auto van hun keuze. De consument kan vervolgens met een spraakopdracht een keuze maken en de bestelling bevestigen.

Online

Bij auto.nl wordt meer dan 50 procent van de aankopen via een mobiele telefoon gedaan. “Veel van onze klanten zijn al gewend om online te bestellen via hun smartphone. Dit is een volgende stap om het voor hen nog makkelijker te maken”, zegt Martijn Bovée, general manager van auto.nl.

Mooi aanvulling

Volgens de webshop wordt handsfree-technologie niet gelijk standaardgedrag maar zijn spraakgestuurde bestellingen een mooie aanvulling op het bestellen van een auto via de website. Bovée: “Door corona hebben spraakgestuurde bestellingen een enorme vlucht genomen. De afgelopen jaren is er ook veel technologische vooruitgang geboekt op het gebied van spraakherkenning, waardoor het nauwkeurig en gebruiksvriendelijk genoeg is om deze functionaliteit in te zetten bij de verkoop van auto’s.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Auto.nl introduceert auto kopen met Google Assistent - Automobielmanagement.nl

Auto.nl introduceert auto kopen met Google Assistent

Auto.nl biedt vanaf vandaag de mogelijkheid om via Google Assistent een auto te kopen. Het is naar eigen zeggen het eerste online autobedrijf dat stembesturingstechnologie inzet voor consumenten die op zoek zijn naar een occasion of nieuwe auto.

Consumenten kunnen volgens het bedrijf een bestelling plaatsen met een simpele spraakopdracht waarmee zij aangeven met auto.nl te willen spreken. De Google Assistent leidt hen vervolgens stap voor stap naar de auto van hun keuze. De consument kan vervolgens met een spraakopdracht een keuze maken en de bestelling bevestigen.

Online

Bij auto.nl wordt meer dan 50 procent van de aankopen via een mobiele telefoon gedaan. “Veel van onze klanten zijn al gewend om online te bestellen via hun smartphone. Dit is een volgende stap om het voor hen nog makkelijker te maken”, zegt Martijn Bovée, general manager van auto.nl.

Mooi aanvulling

Volgens de webshop wordt handsfree-technologie niet gelijk standaardgedrag maar zijn spraakgestuurde bestellingen een mooie aanvulling op het bestellen van een auto via de website. Bovée: “Door corona hebben spraakgestuurde bestellingen een enorme vlucht genomen. De afgelopen jaren is er ook veel technologische vooruitgang geboekt op het gebied van spraakherkenning, waardoor het nauwkeurig en gebruiksvriendelijk genoeg is om deze functionaliteit in te zetten bij de verkoop van auto’s.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding