Consumenten kunnen volgens het bedrijf een bestelling plaatsen met een simpele spraakopdracht waarmee zij aangeven met auto.nl te willen spreken. De Google Assistent leidt hen vervolgens stap voor stap naar de auto van hun keuze. De consument kan vervolgens met een spraakopdracht een keuze maken en de bestelling bevestigen.
Online
Bij auto.nl wordt meer dan 50 procent van de aankopen via een mobiele telefoon gedaan. “Veel van onze klanten zijn al gewend om online te bestellen via hun smartphone. Dit is een volgende stap om het voor hen nog makkelijker te maken”, zegt Martijn Bovée, general manager van auto.nl.
Mooi aanvulling
Volgens de webshop wordt handsfree-technologie niet gelijk standaardgedrag maar zijn spraakgestuurde bestellingen een mooie aanvulling op het bestellen van een auto via de website. Bovée: “Door corona hebben spraakgestuurde bestellingen een enorme vlucht genomen. De afgelopen jaren is er ook veel technologische vooruitgang geboekt op het gebied van spraakherkenning, waardoor het nauwkeurig en gebruiksvriendelijk genoeg is om deze functionaliteit in te zetten bij de verkoop van auto’s.”