LinkedCar: baas over eigen klantgegevens

brand story

Twee decennia CRM-ervaring in verschillende branches zijn gecombineerd met de modernste technieken. Het resultaat is LinkedCar; een prijswinnend softwareplatform speciaal voor de automotive. “Autobedrijven zitten op een goudmijn.”

Het interview met Mario Schraepen, Chief Believer van LinkedCar, loopt via een Zoom-verbinding tussen Helsinki en Nederland. “We zijn door Flanders Investment & Trade uitgenodigd aan een Europees event deel te nemen voor beloftevolle startups”, verklaart de CRM-specialist het gesprek op afstand. LinkedCar wordt bewierookt in België. Het is in het eigen land verkozen tot een van de vijf beste startups van België. Bij een automotive event in Detroit werd het genomineerd voor de Future Dealer Product of the Year, als een van slechts drie verkozenen. “We zijn heel trots op deze onderscheidingen. Het motiveert ons nog eens extra.”

Geliefd

Het platform is ook heel geliefd bij autobedrijven, waaronder opvallend vaak multimerkbedrijven. LinkedCar bundelt, combineert, verzamelt en verbetert de aanwezige klantgegevens. Die data wordt in stelling gebracht om beter, vaker encreatiever met de autobezitter te communiceren. “Met als doel meer auto’s en/of onderhoud te verkopen.” Zeker in multimerkbedrijven zorgen meerdere DMS-systemen en structuren voor extra obstakels. Mario Schraepen: “Ik ben vijf jaar geleden toevallig in de automotive beland. Dat was best schrikken. De verkoop van een auto kwam heel inefficiënt op me over.” Te veel papierwerk en geen toegang tot waardevolle klantgegevens werkt remmend.

Verfrissend

LinkedCar maakt het mogelijk om op basis van data verfrissend te communiceren met de klanten. “Met een paar klikken haal je alle klanten uit het systeem met een auto die meer dan 100.000 kilometer heeft gelopen. Deze mensen kun je dan vragen of het tijd is voor een jonger exemplaar. Of je maakt de eigenaren van een auto met leren interieur enthousiast over een onderhoudsbehandeling om het leer mooi te houden.” Het resultaat van dit soort inspanningen laat zich raden. Omzet. Nog een treffend voorbeeld van wat mogelijk is metLinkedCar: klanten na een showroombezoek een bedankmail sturen met de offerte, de contactgegevens van de verkoop en bijvoorbeeld aanvullende informatie over financiering. “Klikt de klant vervolgens op de informatieknop over financieren, dan kunnen we deze klant vanuit ons platform een volgende mail sturen met meer specifieke, gepersonaliseerde informatie, zo legt de Chief Believer uit. LinkedCar biedt volop nieuwe manieren om te communiceren met de klant. Bijvoorbeeld ook door zaken als WhatsApp integratie.

Goudmijn

“Autobedrijven zitten op een goudmijn”, benadrukt Mario Schraepen. “Maar dan moet je wel iets gaan doen met die kennis van je klant.” De focus op de eindklant zit in het DNA van LinkedCar. En dat zouden autobedrijven vol enthousiasme over moeten nemen. Ook omdat de automerken steeds vaker zelf het verkoopcontract sluiten met consument. “OEM doet haasje over. Om je eigen toegevoegde waarde te kunnen blijven behouden is het belangrijk om direct te communiceren met je klant.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over
LinkedCar: baas over eigen klantgegevens - Automobielmanagement.nl

LinkedCar: baas over eigen klantgegevens

brand story

Twee decennia CRM-ervaring in verschillende branches zijn gecombineerd met de modernste technieken. Het resultaat is LinkedCar; een prijswinnend softwareplatform speciaal voor de automotive. “Autobedrijven zitten op een goudmijn.”

Het interview met Mario Schraepen, Chief Believer van LinkedCar, loopt via een Zoom-verbinding tussen Helsinki en Nederland. “We zijn door Flanders Investment & Trade uitgenodigd aan een Europees event deel te nemen voor beloftevolle startups”, verklaart de CRM-specialist het gesprek op afstand. LinkedCar wordt bewierookt in België. Het is in het eigen land verkozen tot een van de vijf beste startups van België. Bij een automotive event in Detroit werd het genomineerd voor de Future Dealer Product of the Year, als een van slechts drie verkozenen. “We zijn heel trots op deze onderscheidingen. Het motiveert ons nog eens extra.”

Geliefd

Het platform is ook heel geliefd bij autobedrijven, waaronder opvallend vaak multimerkbedrijven. LinkedCar bundelt, combineert, verzamelt en verbetert de aanwezige klantgegevens. Die data wordt in stelling gebracht om beter, vaker encreatiever met de autobezitter te communiceren. “Met als doel meer auto’s en/of onderhoud te verkopen.” Zeker in multimerkbedrijven zorgen meerdere DMS-systemen en structuren voor extra obstakels. Mario Schraepen: “Ik ben vijf jaar geleden toevallig in de automotive beland. Dat was best schrikken. De verkoop van een auto kwam heel inefficiënt op me over.” Te veel papierwerk en geen toegang tot waardevolle klantgegevens werkt remmend.

Verfrissend

LinkedCar maakt het mogelijk om op basis van data verfrissend te communiceren met de klanten. “Met een paar klikken haal je alle klanten uit het systeem met een auto die meer dan 100.000 kilometer heeft gelopen. Deze mensen kun je dan vragen of het tijd is voor een jonger exemplaar. Of je maakt de eigenaren van een auto met leren interieur enthousiast over een onderhoudsbehandeling om het leer mooi te houden.” Het resultaat van dit soort inspanningen laat zich raden. Omzet. Nog een treffend voorbeeld van wat mogelijk is metLinkedCar: klanten na een showroombezoek een bedankmail sturen met de offerte, de contactgegevens van de verkoop en bijvoorbeeld aanvullende informatie over financiering. “Klikt de klant vervolgens op de informatieknop over financieren, dan kunnen we deze klant vanuit ons platform een volgende mail sturen met meer specifieke, gepersonaliseerde informatie, zo legt de Chief Believer uit. LinkedCar biedt volop nieuwe manieren om te communiceren met de klant. Bijvoorbeeld ook door zaken als WhatsApp integratie.

Goudmijn

“Autobedrijven zitten op een goudmijn”, benadrukt Mario Schraepen. “Maar dan moet je wel iets gaan doen met die kennis van je klant.” De focus op de eindklant zit in het DNA van LinkedCar. En dat zouden autobedrijven vol enthousiasme over moeten nemen. Ook omdat de automerken steeds vaker zelf het verkoopcontract sluiten met consument. “OEM doet haasje over. Om je eigen toegevoegde waarde te kunnen blijven behouden is het belangrijk om direct te communiceren met je klant.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over