BNR: Duizenden teruggeroepen auto’s nooit gerepareerd

Bijna 800.000 van de drie miljoen sinds 2012 in ons land teruggeroepen auto’s zijn nooit gerepareerd en rijden nog steeds met gebreken rond.

BNR: Duizenden teruggeroepen auto’s nooit gerepareerd

Dat meldt BNR op basis van gegevens van de RDW. Het gaat daarbij volgens BNR om zowel ernstige gebreken als metaaldeeltjes die loskomen uit de airbag of uit het scharnier vallende autoruiten tot kleine problemen zoals niet-werkende ruitenwissers of defecte lampen. Autofabrikanten hoeven bij een terugroepactie alleen een brief te sturen, autobezitters zijn niet verplicht om er op te reageren, legt BNR uit. De RAI-Vereniging ziet graag dat er meer druk gezet gaat worden bij de autobezitters. Wanneer zij herhaaldelijk niet reageren op een terugroepactie, zou in het zwaarste geval het kentekenbewijs ingenomen moeten worden.

Directeur Olaf de Bruijn zegt tegenover BNR: “Uiteindelijk gaat het om de veiligheid. Dat is een belangrijk element en daar willen we zo zorgvuldig mogelijk aandacht aan besteden. Uiteindelijk is het doel om de consument te laten inzien dat hij zich meldt bij de dealer.”

BNR: Duizenden teruggeroepen auto’s nooit gerepareerd - Automobielmanagement.nl

BNR: Duizenden teruggeroepen auto’s nooit gerepareerd

Bijna 800.000 van de drie miljoen sinds 2012 in ons land teruggeroepen auto’s zijn nooit gerepareerd en rijden nog steeds met gebreken rond.

BNR: Duizenden teruggeroepen auto’s nooit gerepareerd

Dat meldt BNR op basis van gegevens van de RDW. Het gaat daarbij volgens BNR om zowel ernstige gebreken als metaaldeeltjes die loskomen uit de airbag of uit het scharnier vallende autoruiten tot kleine problemen zoals niet-werkende ruitenwissers of defecte lampen. Autofabrikanten hoeven bij een terugroepactie alleen een brief te sturen, autobezitters zijn niet verplicht om er op te reageren, legt BNR uit. De RAI-Vereniging ziet graag dat er meer druk gezet gaat worden bij de autobezitters. Wanneer zij herhaaldelijk niet reageren op een terugroepactie, zou in het zwaarste geval het kentekenbewijs ingenomen moeten worden.

Directeur Olaf de Bruijn zegt tegenover BNR: “Uiteindelijk gaat het om de veiligheid. Dat is een belangrijk element en daar willen we zo zorgvuldig mogelijk aandacht aan besteden. Uiteindelijk is het doel om de consument te laten inzien dat hij zich meldt bij de dealer.”