Ford roept ruim 600.000 auto’s terug

Ford heeft in Noord-Amerika meer dan een half miljoen F-150 en andere pick-up trucks en SUV’s teruggeroepen omdat er een onderdeel kan ontbreken waardoor de achterkant van de stoelen niet voldoende weerstand biedt bij een ongeval. Daarnaast laat Ford nog eens enkele tienduizenden auto’s terughalen wegens andere gebreken.

Ford roept ruim 600.000 auto’s terug

Ford heeft recent vier ‘recalls’ uitgevaardigd waarbij het in totaal om 665.154 voertuigen in de Verenigde Staten, Canada en Mexico gaat. Zoals gebruikelijk stelt Ford daarbij dat er naar haar weten geen ongevallen zijn gebeurd of gewonden zijn gevallen door de geconstateerde gebreken. De grootste terugroepactie betreft 550.000 auto’s grotere modellen waaronder ook de nieuwste 2020 versies. De auto’s zijn gebouwd in een aantal verschillende fabrieken in de VS. Dealers zullen de structuur van de stoelen nakijken waarbij Ford verwacht dat er in de meeste gevallen geen reparatie nodig zal zijn.

Verder worden ook ruim 90.000 Ford Fusions en soortgelijke modellen teruggehaald omdat de stuurbekrachtiging door corrosie zou kunnen weigeren. Dat geldt vooral voor auto’s die rijden op plaatsen waar veel gestrooid wordt. Een derde recall betreft recent afgeleverde Ford Fiesta’s omdat bij die auto’s onder bepaalde omstandigheden de remmen kunnen weigeren.  En tenslotte moet een serie oudere Fiesta’s moet ook terug omdat corrosie daar kan leiden tot het uitvallen van één of beide koplampen.

Ford roept ruim 600.000 auto’s terug - Automobielmanagement.nl

Ford roept ruim 600.000 auto’s terug

Ford heeft in Noord-Amerika meer dan een half miljoen F-150 en andere pick-up trucks en SUV’s teruggeroepen omdat er een onderdeel kan ontbreken waardoor de achterkant van de stoelen niet voldoende weerstand biedt bij een ongeval. Daarnaast laat Ford nog eens enkele tienduizenden auto’s terughalen wegens andere gebreken.

Ford roept ruim 600.000 auto’s terug

Ford heeft recent vier ‘recalls’ uitgevaardigd waarbij het in totaal om 665.154 voertuigen in de Verenigde Staten, Canada en Mexico gaat. Zoals gebruikelijk stelt Ford daarbij dat er naar haar weten geen ongevallen zijn gebeurd of gewonden zijn gevallen door de geconstateerde gebreken. De grootste terugroepactie betreft 550.000 auto’s grotere modellen waaronder ook de nieuwste 2020 versies. De auto’s zijn gebouwd in een aantal verschillende fabrieken in de VS. Dealers zullen de structuur van de stoelen nakijken waarbij Ford verwacht dat er in de meeste gevallen geen reparatie nodig zal zijn.

Verder worden ook ruim 90.000 Ford Fusions en soortgelijke modellen teruggehaald omdat de stuurbekrachtiging door corrosie zou kunnen weigeren. Dat geldt vooral voor auto’s die rijden op plaatsen waar veel gestrooid wordt. Een derde recall betreft recent afgeleverde Ford Fiesta’s omdat bij die auto’s onder bepaalde omstandigheden de remmen kunnen weigeren.  En tenslotte moet een serie oudere Fiesta’s moet ook terug omdat corrosie daar kan leiden tot het uitvallen van één of beide koplampen.