General Motors roept ruim 3,4 miljoen auto’s terug

General Motors roept in de VS ruim 3,4 miljoen SUV’s en pick-up trucks terug omdat er wat mankeert aan de remmen. Dat is één van de grootste recalls die de laatste tijd in de VS heeft plaatsgevonden.

Volgens GM zou een pomp in het rem-assistentie systeem minder druk kunnen leveren dan nodig is waardoor de remafstand groter wordt en de kans op een botsing toeneemt. Het probleem doet zich voor bij redelijk nieuwe Chevrolets, GMC’s en Cadillacs die gebouwd zijn tussen 2014 en 2018.

111 klachten

De verkeersveiligheidsdienst National Highway Traffic Safety Administration was al sinds november 2018 bezig met een onderzoek naar het gebrek nadat er 111 klachten waren binnengekomen over slecht werkende remmen. Volgens de dienst zijn er voor zover bekend negen ongevallen met in totaal twee gewonden aan het mankement te wijten.

General Motors had het probleem ontdekt via gegevens uit verzekeringen voor de betreffende auto’s. De terugroepactie werd door een hoge manager gemeld tijdens een medewerkersavond ter gelegenheid van GM’s jaarlijkse Safety Week.

General Motors roept ruim 3,4 miljoen auto’s terug - Automobielmanagement.nl

General Motors roept ruim 3,4 miljoen auto’s terug

General Motors roept in de VS ruim 3,4 miljoen SUV’s en pick-up trucks terug omdat er wat mankeert aan de remmen. Dat is één van de grootste recalls die de laatste tijd in de VS heeft plaatsgevonden.

Volgens GM zou een pomp in het rem-assistentie systeem minder druk kunnen leveren dan nodig is waardoor de remafstand groter wordt en de kans op een botsing toeneemt. Het probleem doet zich voor bij redelijk nieuwe Chevrolets, GMC’s en Cadillacs die gebouwd zijn tussen 2014 en 2018.

111 klachten

De verkeersveiligheidsdienst National Highway Traffic Safety Administration was al sinds november 2018 bezig met een onderzoek naar het gebrek nadat er 111 klachten waren binnengekomen over slecht werkende remmen. Volgens de dienst zijn er voor zover bekend negen ongevallen met in totaal twee gewonden aan het mankement te wijten.

General Motors had het probleem ontdekt via gegevens uit verzekeringen voor de betreffende auto’s. De terugroepactie werd door een hoge manager gemeld tijdens een medewerkersavond ter gelegenheid van GM’s jaarlijkse Safety Week.