Bridgestone gaat banden leveren voor Lightyear One

Het Japanse bandenmerk Bridgestone gaat de banden leveren voor de Lightyear One. Bridgestone levert hiervoor de Turanza Eco-banden die speciaal voor de Lightyear One zijn ontwikkeld. De auto op zonne-energie verschijnt in het tweede kwartaal van 2021 op de testbaan en is aan het eind van het vierde kwartaal commercieel verkrijgbaar.

De samenwerking tussen Bridgestone en Lightyear bouwt voort op het gezamenlijke werk voor de Bridgestone World Solar Challenge in Australië. Hierdoor werkt Bridgestone al acht jaar samen met de Technische Universiteit Eindhoven en de mensen achter Lightyear. Lightyear zocht nu naar een band met een zeer lage rolweerstand en een lager gewicht, zodat de batterij nog langer meegaat, de actieradius zo groot mogelijk is en het milieu minder wordt belast.

Negentig kilo

Bridgestone heeft speciaal voor de Lightyear One de Turanza Eco-banden ontwikkeld. De banden hebben een lager gewicht door door het gebruik van minder grondstoffen tijdens het productieproces. Bovendien wordt de rolweerstand verlaagd door een nieuw profiel, grotere diameters, hoge bandenspanning en een slank ontwerp. Door de lage rolweerstand van de banden kan de Lightyear One ook van een lichtere accu profiteren, wat neerkomt op een gewichtsvermindering van meer dan negentig kilo, aldus een verklaring van beide bedrijven.

Lees ook:
Lightyear haalt 40 miljoen euro op bij investeerders

Bridgestone gaat banden leveren voor Lightyear One - Automobielmanagement.nl

Bridgestone gaat banden leveren voor Lightyear One

Het Japanse bandenmerk Bridgestone gaat de banden leveren voor de Lightyear One. Bridgestone levert hiervoor de Turanza Eco-banden die speciaal voor de Lightyear One zijn ontwikkeld. De auto op zonne-energie verschijnt in het tweede kwartaal van 2021 op de testbaan en is aan het eind van het vierde kwartaal commercieel verkrijgbaar.

De samenwerking tussen Bridgestone en Lightyear bouwt voort op het gezamenlijke werk voor de Bridgestone World Solar Challenge in Australië. Hierdoor werkt Bridgestone al acht jaar samen met de Technische Universiteit Eindhoven en de mensen achter Lightyear. Lightyear zocht nu naar een band met een zeer lage rolweerstand en een lager gewicht, zodat de batterij nog langer meegaat, de actieradius zo groot mogelijk is en het milieu minder wordt belast.

Negentig kilo

Bridgestone heeft speciaal voor de Lightyear One de Turanza Eco-banden ontwikkeld. De banden hebben een lager gewicht door door het gebruik van minder grondstoffen tijdens het productieproces. Bovendien wordt de rolweerstand verlaagd door een nieuw profiel, grotere diameters, hoge bandenspanning en een slank ontwerp. Door de lage rolweerstand van de banden kan de Lightyear One ook van een lichtere accu profiteren, wat neerkomt op een gewichtsvermindering van meer dan negentig kilo, aldus een verklaring van beide bedrijven.

Lees ook:
Lightyear haalt 40 miljoen euro op bij investeerders