Inmiddels heeft Bugatti het ontwerp van de 16C Galibier laten registreren. Daarmee kan voorkomen worden dat andere fabrikanten overgaan tot kopieergedrag, zoals in het geval van de Rolls-Royce Phantom. Het Chinese Geely ontwierp een luxesedan die qua uiterlijk grote gelijkenissen vertoont met het Britse ontwerp.

Het wordt tijd dat Bugatti nadenkt over een nieuw model, want de interne planning is er op gebaseerd dat eind 2012 het doek voor de Veyron valt. Een aangezien het 16C Galiber ontwerp het nodige testwerk vereist lijkt enige haast geboden.

Op basis van de genoemde zestiencilinder motor kan, zonder dat er ook maar een meter gereden is met de Bugatti, de conclusie getrokken worden dat de 16C Galibier de overtreffende trap wordt voor sportlimousines, net zoals de Veyron dat is voor de supersportwagens. De Veyron doneert aan de 16C Galibier zijn 8,0 liter motor, maar in plaats van vier turbo’s zal het vierpersoons model het moeten doen met twee compressors. Het vermogen wordt hierdoor geknepen tot zo’n achthonderd pk; oftewel 201 pk minder dan de Veyron. Maar ook met achthonderd pk zijn superprestaties mogelijk. De vierwielaangedreven 16C Galibier heeft naar verwachting slechts drie seconden nodig voor de sprint naar honderd kilometer per uur. De topsnelheid komt rond de 350 te liggen.

Bron: Autointernationaal.nl