GM onthult elektrisch tweezittertje in Shanghai

General Motors heeft in Shanghai de EV-N onthuld. EVN-staat voor Electric Networked Vehicle en is ontwikkeld in samenwerking met GM’s Chinese partner SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp.)

In Shanghai zijn drie versies ten tonele gevoerd die drie verschillende soorten van toekomstig transport laten zien., De Jiao (Pride), de Miao (Magic) en de Xiao (Laugh). De concepten zullen van 1 mei tot 31 oktober te zien zijn in het SAIC-GM paviljoen op de World Expo 2010 Shanghai. De EV-N is ontstaan op een prototype van het platform voor de PUM, de Personal Urban Mobility and Accessibility dat is ontwikkeld door Segway en dat zijn debuut maakte in april 2009. Segway heeft samengewerkt met GM bij de ontwikkeling van verschillende varianten daarvan voor toepassing als EN-V. Het voertuigje heeft in de beide wielen een elektromotor. Gecombineerd met dynamische stabilisatietechnologie is het mogelijk in de EN-V twee passagiers plus lichte bagage te vervoeren. Alles in de EN-V is drive-by-wire, waardoor hij automatisch (via gps) of handbediend bestuurd kan worden. De motoren worden ook gebruikt om het karretje te stoppen. Het is voorzien van lithium-ionaccu’s, die via een normaal stopcontact kunnen worden opgeladen en een actieradius bieden van veertig kilometer. De anderhalve meter korte EN-V weegt vijfhonderd kilo.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

GM onthult elektrisch tweezittertje in Shanghai - Automobielmanagement.nl

GM onthult elektrisch tweezittertje in Shanghai

General Motors heeft in Shanghai de EV-N onthuld. EVN-staat voor Electric Networked Vehicle en is ontwikkeld in samenwerking met GM’s Chinese partner SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp.)

In Shanghai zijn drie versies ten tonele gevoerd die drie verschillende soorten van toekomstig transport laten zien., De Jiao (Pride), de Miao (Magic) en de Xiao (Laugh). De concepten zullen van 1 mei tot 31 oktober te zien zijn in het SAIC-GM paviljoen op de World Expo 2010 Shanghai. De EV-N is ontstaan op een prototype van het platform voor de PUM, de Personal Urban Mobility and Accessibility dat is ontwikkeld door Segway en dat zijn debuut maakte in april 2009. Segway heeft samengewerkt met GM bij de ontwikkeling van verschillende varianten daarvan voor toepassing als EN-V. Het voertuigje heeft in de beide wielen een elektromotor. Gecombineerd met dynamische stabilisatietechnologie is het mogelijk in de EN-V twee passagiers plus lichte bagage te vervoeren. Alles in de EN-V is drive-by-wire, waardoor hij automatisch (via gps) of handbediend bestuurd kan worden. De motoren worden ook gebruikt om het karretje te stoppen. Het is voorzien van lithium-ionaccu’s, die via een normaal stopcontact kunnen worden opgeladen en een actieradius bieden van veertig kilometer. De anderhalve meter korte EN-V weegt vijfhonderd kilo.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding