GM Wuling lanceert nieuw merk op Chinese markt:

De joint-venture van General Motors en SAIC, Shanghai Automotive Industry Corp met Wuling zal een nieuw merk op de Chinese markt introduceren, namelijk Baojun. Onder deze naam zullen de toekomstige personenwagens worden uitgebracht.

Dat hebben de drie partners afgelopen zaterdag in Shanghai bekend gemaakt. De eerste Wuling wordt een middenklasse sedan die is gebaseerd op de Buick Excelle. De auto is ontworpen door het Pan Asia Technical Automotive Center, de in Shanghai gevestigde designsturdio van GM en SAIC. Het Chinese woord Boajun betekent edel paard. Het merk zal zich richten op het lagere segment van de snelgroeiende Chinese markt, waar momenteel de Chinese merken dominant zijn.

 

GM Wuling lanceert nieuw merk op Chinese markt: - Automobielmanagement.nl

GM Wuling lanceert nieuw merk op Chinese markt:

De joint-venture van General Motors en SAIC, Shanghai Automotive Industry Corp met Wuling zal een nieuw merk op de Chinese markt introduceren, namelijk Baojun. Onder deze naam zullen de toekomstige personenwagens worden uitgebracht.

Dat hebben de drie partners afgelopen zaterdag in Shanghai bekend gemaakt. De eerste Wuling wordt een middenklasse sedan die is gebaseerd op de Buick Excelle. De auto is ontworpen door het Pan Asia Technical Automotive Center, de in Shanghai gevestigde designsturdio van GM en SAIC. Het Chinese woord Boajun betekent edel paard. Het merk zal zich richten op het lagere segment van de snelgroeiende Chinese markt, waar momenteel de Chinese merken dominant zijn.