Los Angeles Auto Show dip te boven

Nog geen jaar geleden was het kommer en kwel in de autoindustrie en dus ook op de Los Angeles Auto Show. Maar als de LA-show woensdag 17 november van start gaat, zal menigeen daar niet meer aan denken. Zeker niet de internationale media die in een grotere getale dan ooit naar Californië komt. Met name ook omdat ze door diverse merken zijn uitgenodigd.

Vorig jaar was Nissan niet eens op de show aanwezig en bij Chrysler stonden alleen een naambordje met een paar verouderde modellen. Het was de vraag of Chrysler (en ook GM) de volgende show zouden halen. Maar dit jaar is LA alive and kicking. Chrysler komt met maar liefst acht nieuwe of gefacelifte modellen en Fiat is er ook, voor het eerst sinds het merk bijna drie decennia geleden de Amerikaanse markt verliet. De Italianen komen met de Fiat 500, die volgend jaar via 165 Chrysler-dealers in Noord-Amerika verkocht zal worden.

Nissan is er (natuurlijk) met de Leaf en de Murano CrossCabriolet, een nieuwe minivan en een bijzondere, futuristische concept car.  Hyundai komt met zijn nieuwe Elantra, die voortaan als ‘American product’ te boek staat omdat hij wordt gebouwd in de fabriek in Alabama. Audi komt met de A7 Shortback en BMW met de vernieuwde X3. Honda speelt als vanouds een ‘thuiswedstrijd’ want het merk is al decennia lang een voortrekkersrol in de staat waar het Amerikaanse hoofdkantoor is gevestigd. Dit jaar komt Honda met een werelddebuut van een compleet nieuwe elektrische concept car, die waarschijnlijk in 2012 in productie zal gaan. Ook zal het merk een plug-in hybride platform onthullen voor de volgende generatie hybride technologie. Uiteraard zal de nog altijd bijzondere waterstofauto FCX Clarity niet ontbreken.

In al dit geweld van onthulling zullen ook General Motors en Ford niet ontbreken. En zelfs de filmindustrie maakt er zijn opwachting. Columbia Pictures zal een Black Beauty op de showvloer zetten. Dat is de Chrysler Imperial uit 1965, die een rol zal spelen in de film The Green Hornet, die op stapel staat. Niet minder dan 29 exemplaren van dit model zijn aangepast voor gebruik in de film. Ze zijn allemaal tot schroot gereden maar er zijn er drie opnieuw opgebouwd voor de autoshows in Amerika.

Los Angeles Auto Show dip te boven - Automobielmanagement.nl

Los Angeles Auto Show dip te boven

Nog geen jaar geleden was het kommer en kwel in de autoindustrie en dus ook op de Los Angeles Auto Show. Maar als de LA-show woensdag 17 november van start gaat, zal menigeen daar niet meer aan denken. Zeker niet de internationale media die in een grotere getale dan ooit naar Californië komt. Met name ook omdat ze door diverse merken zijn uitgenodigd.

Vorig jaar was Nissan niet eens op de show aanwezig en bij Chrysler stonden alleen een naambordje met een paar verouderde modellen. Het was de vraag of Chrysler (en ook GM) de volgende show zouden halen. Maar dit jaar is LA alive and kicking. Chrysler komt met maar liefst acht nieuwe of gefacelifte modellen en Fiat is er ook, voor het eerst sinds het merk bijna drie decennia geleden de Amerikaanse markt verliet. De Italianen komen met de Fiat 500, die volgend jaar via 165 Chrysler-dealers in Noord-Amerika verkocht zal worden.

Nissan is er (natuurlijk) met de Leaf en de Murano CrossCabriolet, een nieuwe minivan en een bijzondere, futuristische concept car.  Hyundai komt met zijn nieuwe Elantra, die voortaan als ‘American product’ te boek staat omdat hij wordt gebouwd in de fabriek in Alabama. Audi komt met de A7 Shortback en BMW met de vernieuwde X3. Honda speelt als vanouds een ‘thuiswedstrijd’ want het merk is al decennia lang een voortrekkersrol in de staat waar het Amerikaanse hoofdkantoor is gevestigd. Dit jaar komt Honda met een werelddebuut van een compleet nieuwe elektrische concept car, die waarschijnlijk in 2012 in productie zal gaan. Ook zal het merk een plug-in hybride platform onthullen voor de volgende generatie hybride technologie. Uiteraard zal de nog altijd bijzondere waterstofauto FCX Clarity niet ontbreken.

In al dit geweld van onthulling zullen ook General Motors en Ford niet ontbreken. En zelfs de filmindustrie maakt er zijn opwachting. Columbia Pictures zal een Black Beauty op de showvloer zetten. Dat is de Chrysler Imperial uit 1965, die een rol zal spelen in de film The Green Hornet, die op stapel staat. Niet minder dan 29 exemplaren van dit model zijn aangepast voor gebruik in de film. Ze zijn allemaal tot schroot gereden maar er zijn er drie opnieuw opgebouwd voor de autoshows in Amerika.