Dat heeft merkendirecteur Jean-Marc Gales (foto) gezegd tijdens een interview in de aanloop naar de autosalon van Genève. De budgetauto zou een alternatief kunnen zijn voor wie nu vooral naar de tweedehands markt kijkt voor de aanschaf van een auto. "We bekijken dit", aldus Gales. 
Als de lancering van het lagekosten merk er komt, zal dat volgens de directeur voor veranderingen zorgen, vooral in de distributie. Zo zou de verkoop ervan bijvoorbeeld via internet kunnen verlopen, gaf hij aan. Dat zou de distributiekosten sterk verminderen, maar er zou wel een netwerk nodig blijven voor het onderhoud van de auto’s. "Waar dat model gebouwd zal worden, is nog niet beslist", aldus Gales, die laat weten dat Europa geen optie is vanwege de kosten: "Eén ding is zeker, deze auto zal geen Peugeot en ook geen Citroën heten".
Concurrent Renault is al succesvol met de verkoop van het goedkope merk Dacia. De distributie daarvan gebeurt echter niet exclusief via internet. Het orderboekje van PSA blijft ondertussen op hetzelfde niveau als vorig jaar, hoewel de schrootpremie in Frankrijk afgeschaft werd, zo maakte de autofabrikant bekend. PSA toonde zich licht optimistischer dan bij de voorstelling van zijn resultaten over 2010, half februari jongstleden. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding