Amsterdam RAI deed een onderzoek onder 1100 bezoekers, en een kwart van hen zegt naar aanleiding van de visite aan de AutoRAI een nieuwe auto te willen aanschaffen. Exposanten noteerden 35 procent meer sales leads dan geprognosticeerd, zo meldt men. "Twee jaar geleden waren het vooral liefhebbers en nu is het een rijke mix van echte autoliefhebbers en autokopers die een bezoek aan onze stand brengen," aldus woordvoerder Jacques Geijsen van Volkswagen. Jeroen Maas van Opel Nederland: "Ik denk dat de organisatoren het juiste recept te pakken hebben en we kunnen wel spreken van een schot in de roos. Het was weer een ouderwetse AutoRAI."

Als topdrie van mooiste merken op de beurs noemden de bezoekers Ferrari, Audi en Bugatti. De favoriete autokleuren zijn volgens de bezoekers van AutoRAI wit (27%), zwart (16%) en grijs (12%). Van de bezoekers noemt 28% navigatie als beste uitvinding voor in de auto, gevolgd door de airco (13%). Winterbanden (46%) en de verbanddoos (37%) zouden verplicht aanwezig moeten zijn in een auto.

Editie 2013 van de AutoRAI staat gepland van 2 t/m 14 april 2013.