De topman verklapt dat de wagen bedoeld is voor dagelijks gebruik.

"We willen het gamma uitbreiden met een auto die dagelijks te gebruiken is", zo legt Winkelmann uit. De topman wil echter nog niet verklappen met welke modellen de nieuwe Lamborghini moet gaan concurreren. De bolide staat dan ook niet in de coulissen klaar. De Italianen hebben naar eigen zeggen nog vier jaar nodig voor de ontwikkeling. Winkelmann geeft aan dat hij niet van plan is met een ander merk uit de Volkswagen Groep te gaan samenwerken, maar "dat we alle synergiën binnen het autoconcern gaan gebruiken".

Lamborghini stelde enkele jaren geleden een conceptstudie voor een vierdeurs sportsedan voor, de Estoque (foto). De verwachting is dan ook dat er een productieversie van deze ‘Lamborghini voor het hele gezin’ gaat komen. Met name op groeimarkten als China, India en Rusland is er een grote vraag naar een vierdeurs model.

Lamborghini heeft tijdens de financiële crisis rake klappen gekregen. In de afgelopen jaren halveerden de verkopen, nadat in de 7 jaar ervoor continu een nieuw verkooprecord werd geboekt. Winkelmann gaat ervan uit dat het niveau van 2007 omstreeks 2013/2014 weer wordt bereikt. Het verkooprecord staat op 2.430 bolides en werd in 2008 bereikt. Vorig jaar eindigde de verkoopteller op 1.302 eenheden. Voor 2011 gaat de CEO uit van 1.500 verkopen. "Wereldwijd werden in 2007 zo’n 35.000 sportwagens verkocht. Vorig jaar waren dat er nog maar 26.000". Dat Winkelmann voor dit jaar op aantrekkende verkopen rekent, is te danken aan de introductie van de nieuwe Aventador LP 700-4.