Nissan verkocht minder dan twaalfduizend Leafs in de eerste helft van het boekjaar 2012-2013. Dat is elf procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar maar het loopt achter op de doelstelling van veertigduizend stuks over het hele jaar. Dat zegt Andy Palmer van Nissan in Financial Times.  Om van de voorraad in Japan geproduceerde Leafs af te komen, is Nissan al begonnen met het afprijzen van de auto in de VS.  Nissan zou in september al ruim vierduizend dollar korting hebben gegeven op de Leaf. General motors doet hetzelfde voor de Chevrolet Volt, want die verkoopt ook niet volgens verwachting.

Nissan wijt de slechte resultaten van de Leaf aan de dure yen en aan een achterblijvende infrastructuur die nodig is voor het opladen van de auto’s. "Het grootste struikelblok is de range anxiety.  Misschien zijn we sowieso te optimistisch geweest", aldus Palmer. Nissan verkoopt de Leaf nu alleen in twee luxe versies, inclusief dure navigatiesystemen bijvoorbeeld. Vanaf volgend jaar komt er een minder luxe versie als Nissan begint met de productie van de Leaf in Tennessee in de VS en Sunderland in Engeland."

Toyota schrapte onlangs het plan om een e-versie te maken van zijn kleine IQ.