Bentley sportief naar Frankfurt

Bentley introduceert op de Frankfurt Motor Show de Continental GT V8 S. Deze nieuwe variant is begin 2014 als coupé en convertible in Nederland leverbaar.

Deze sportieve versie haalt zijn prestaties uit een opgewaardeerde vierliter-biturbo V8-krachtbron:528 pk en 680 Nm. Dat extra vermogen wordt aan de vier wielen afgeleverd via een close-ratio ZF achttraps automaat en all-wheel-drive. Het resultaat is een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconden voor de coupé (convertible: 4,7 sec), en een topsnelheid van 309 km/u (convertible: 308 km/u). De V8 S combineert die cijfers met een verbruik van 10,6 l/100 km, een CO2-uitstoot van 246 g/km (convertible: 10,9 l/100 km, 254 g/km) en een actieradius van ruim achthonderd kilometer op een tank brandstof.

Naast een vermogenstoename wordt de Continental GT V8 S gekenmerkt door verbeteringen aan het chassis. Het onderstel van de S-modellen is met tien millimeter verlaagd en de demping en anti-roll bar achter zijn stijver geworden. Uiterlijk zorgen de verlaagde wielophanging en de aerodynamische stijlaanpassingen voor een gespierde uitstraling, die verder versterkt wordt door de hoogglans zwart gespoten grille en uitlaatpijpen. De 20 inch wielen – waarachter de rode remklauwen schuil gaan – zijn exclusief voorbehouden aan de S-modellen en subtiele ‘V8 S’ emblemen op de voorschermen versterken het S-voorkomen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Bentley sportief naar Frankfurt - Automobielmanagement.nl

Bentley sportief naar Frankfurt

Bentley introduceert op de Frankfurt Motor Show de Continental GT V8 S. Deze nieuwe variant is begin 2014 als coupé en convertible in Nederland leverbaar.

Deze sportieve versie haalt zijn prestaties uit een opgewaardeerde vierliter-biturbo V8-krachtbron:528 pk en 680 Nm. Dat extra vermogen wordt aan de vier wielen afgeleverd via een close-ratio ZF achttraps automaat en all-wheel-drive. Het resultaat is een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconden voor de coupé (convertible: 4,7 sec), en een topsnelheid van 309 km/u (convertible: 308 km/u). De V8 S combineert die cijfers met een verbruik van 10,6 l/100 km, een CO2-uitstoot van 246 g/km (convertible: 10,9 l/100 km, 254 g/km) en een actieradius van ruim achthonderd kilometer op een tank brandstof.

Naast een vermogenstoename wordt de Continental GT V8 S gekenmerkt door verbeteringen aan het chassis. Het onderstel van de S-modellen is met tien millimeter verlaagd en de demping en anti-roll bar achter zijn stijver geworden. Uiterlijk zorgen de verlaagde wielophanging en de aerodynamische stijlaanpassingen voor een gespierde uitstraling, die verder versterkt wordt door de hoogglans zwart gespoten grille en uitlaatpijpen. De 20 inch wielen – waarachter de rode remklauwen schuil gaan – zijn exclusief voorbehouden aan de S-modellen en subtiele ‘V8 S’ emblemen op de voorschermen versterken het S-voorkomen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding