Dat meldt de website AutoEdizione. Het gaat om vijf nieuwe ontwerpen in twee jaar tijd. Daarvan zullen vier op basis van het 500-gamma ontstaan en 1 op basis van de Panda. Fiat maakt daarbij gebruik van verschillende platformen. De focus op Panda en 500 werd op de IAA herhaald. Fiat put moed uit de 500, die het goed blijft doen. Maar ook de Panda 4×4 zou erg goed aanslaan en die zal een suv-achtig groter broertje krijgen – in Italië noemt men die auto Pandone. 

Wanneer ook de Panda meer een luxeproduct zal worden, zal Fiat toch ook de markt waar voor veel minder geld een auto wordt gekocht, niet geheel kunnen laten liggen. Altavilla zei daar niets over, zo meldt AutoEdizione. Maar hij deed wel enige uitspraken over de strategie voor andere merken. Zo zal Lancia kunnen meeprofiteren van succes elders, wat duidelijk duidt op het verder delen van nieuwe modellen samen met Chrysler.  Alfa Romeo zal intercontinentaal moeten worden verkocht om opnieuw te kunnen opleven.

Verder volgt er binnenkort een aankondiging over een nieuwe samenwerking van Fiat in Rusland. (bron: AutoEdizione)