Duurste lange Range Rover voor opkomende markten

Jaguar Land Rover, dochterondeneming van het Indiase Tata, introducert een verlengde en zeer luxe versie van de Range Rover. De auto zal vooral worden verkocht in landen als China, Rusland en het Midden-Oosten.

De rijken in China en andere opkomende markten zijn essentieel geworden voor de luxe merken die afzet zoeken buiten Europa en de VS. Mercedes, Audi en BMW ontwikkelen langere en luxere versies van hun westerse sedans. Jaguar Land Rover brengt een extra luxe en verlengde Range Rover (productie in Solihull) voor klanten in China, Rusland en het Midden-Oosten.

Met massagestoelen, met leer beklede tafels en champagnekoelers zal de verlengde auto meer dan 130 duizend pond gaan kosten, het dubbele van de basisversie van Range Rover. Jaguar Land Rover (JLR), dat na de overname door Tata in 2008 herboren lijkt, heeft zijn wereldwijde verkopen in de afgelopen drie jaar zo ongeveer verdubbeld dankzij de vraag die komt van buiten z’n traditionele afzetgebieden Groot-Brittannië, Europa en de VS. De lancering van de lwb-auto komt zes weken na de aankondiging van de suv van Jaguar, waarmee het portfolio wordt uitgebreid om meer kansen te hebben bij de rijken in de opkomende markten.

Nieuwe miljonairs in landen als China en India hebben de wereldwijde markt voor luxe auto’s een enorme boost gegeven en hebben sommige fanrikanrten ertoe gedwongen meer aandacht te gevebn aan luxe in plaats van aan prestaties. BMW, Mercedes en Audi leveren allemaal verlengde versies van hun topsedan in China, wat achterin extra beenruimte oplevert, gunstig voor de eigenaren die gewend zijn zich te laten rijden. De verlengde Range Rover plaats JLR in de markt die traditioneel wordt ingevuld door RR en Bentley. Bovendien is er een trend naar luxe suv’s sinds Porsche en Lamborghini zich mengen in een segment dat altijd in handne was van merken als Land Rover. Phil Popham, de marketing directeur van JLR, zei: "Met de toevoeging van de Range Rover LWB als luxe suv kunnen de klanten nu kiezen voor een luxe auto die uitzonderlijk veel interieurruimte en comfort biedt, in een segment dat tot dusver altijd is gedomineerd door luxe sedans."  De nieuwe Range Rover wordt officieel onthuld op de autoshows van Los Angeles en Guangzhou eind november. De verkoop start in maart volgend jaar. (bron: FT)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Duurste lange Range Rover voor opkomende markten - Automobielmanagement.nl

Duurste lange Range Rover voor opkomende markten

Jaguar Land Rover, dochterondeneming van het Indiase Tata, introducert een verlengde en zeer luxe versie van de Range Rover. De auto zal vooral worden verkocht in landen als China, Rusland en het Midden-Oosten.

De rijken in China en andere opkomende markten zijn essentieel geworden voor de luxe merken die afzet zoeken buiten Europa en de VS. Mercedes, Audi en BMW ontwikkelen langere en luxere versies van hun westerse sedans. Jaguar Land Rover brengt een extra luxe en verlengde Range Rover (productie in Solihull) voor klanten in China, Rusland en het Midden-Oosten.

Met massagestoelen, met leer beklede tafels en champagnekoelers zal de verlengde auto meer dan 130 duizend pond gaan kosten, het dubbele van de basisversie van Range Rover. Jaguar Land Rover (JLR), dat na de overname door Tata in 2008 herboren lijkt, heeft zijn wereldwijde verkopen in de afgelopen drie jaar zo ongeveer verdubbeld dankzij de vraag die komt van buiten z’n traditionele afzetgebieden Groot-Brittannië, Europa en de VS. De lancering van de lwb-auto komt zes weken na de aankondiging van de suv van Jaguar, waarmee het portfolio wordt uitgebreid om meer kansen te hebben bij de rijken in de opkomende markten.

Nieuwe miljonairs in landen als China en India hebben de wereldwijde markt voor luxe auto’s een enorme boost gegeven en hebben sommige fanrikanrten ertoe gedwongen meer aandacht te gevebn aan luxe in plaats van aan prestaties. BMW, Mercedes en Audi leveren allemaal verlengde versies van hun topsedan in China, wat achterin extra beenruimte oplevert, gunstig voor de eigenaren die gewend zijn zich te laten rijden. De verlengde Range Rover plaats JLR in de markt die traditioneel wordt ingevuld door RR en Bentley. Bovendien is er een trend naar luxe suv’s sinds Porsche en Lamborghini zich mengen in een segment dat altijd in handne was van merken als Land Rover. Phil Popham, de marketing directeur van JLR, zei: "Met de toevoeging van de Range Rover LWB als luxe suv kunnen de klanten nu kiezen voor een luxe auto die uitzonderlijk veel interieurruimte en comfort biedt, in een segment dat tot dusver altijd is gedomineerd door luxe sedans."  De nieuwe Range Rover wordt officieel onthuld op de autoshows van Los Angeles en Guangzhou eind november. De verkoop start in maart volgend jaar. (bron: FT)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding