VW twin up! op kleine schaal in productie

Volkswagen presenteert de twin up!, een studiemodel dat volgens VW toont hoe bijzondere technologie geschikt kan worden gemaakt voor volumeproductie.

De twin up! maakt gebruik van de plug-in hybridetechniek van de futuristische XL1. Daardoor bedraagt het officiële verbruik van deze up! slechts 1 liter op 90,9 km (1,1 l/100 km) en de CO2-uitstoot is 27 gram per km.

De XL1 wordt inmiddels kleinschalig geproduceerd. Dankzij modulebouw past de XL1-techniek ook in de up!. De twin up! heeft dezelfde 0,8 liter TDI-dieselmotor, elektromotor en DSG-versnellingsbak als de XL1. Het gecombineerde vermogen bedraagt 75 pk en de trekkracht 215 Nm. Achterin de twin up! bevindt zich een lithium-ion accu en een dieseltank van 33 liter. De twin up! weegt 1.205 kg.

Met de accu’s volledig opgeladen rijdt de twin up! maximaal vijftig kilometer volledig elektrisch. De ´elektrische´ topsnelheid is begrensd op 125 km/h. Als de elektromotor en de TDI-diesel samenwerken, sprint de twin up! in 15,7 s van 0-100 km-h en bedraagt de topsnelheid 140 km/h.

Een centrale gedigitaliseerde display toont informatie, maar dient ook om de airco te bedienen. De kleur in het instrumentarium verandert als de aandrijfmodus verandert: blauw voor hybride, rood voor vol-elektrisch.

Reacties

Ben erg nieuwsgierig naar de prijs.

Geplaatst door: F.Wierda op
VW twin up! op kleine schaal in productie - Automobielmanagement.nl

VW twin up! op kleine schaal in productie

Volkswagen presenteert de twin up!, een studiemodel dat volgens VW toont hoe bijzondere technologie geschikt kan worden gemaakt voor volumeproductie.

De twin up! maakt gebruik van de plug-in hybridetechniek van de futuristische XL1. Daardoor bedraagt het officiële verbruik van deze up! slechts 1 liter op 90,9 km (1,1 l/100 km) en de CO2-uitstoot is 27 gram per km.

De XL1 wordt inmiddels kleinschalig geproduceerd. Dankzij modulebouw past de XL1-techniek ook in de up!. De twin up! heeft dezelfde 0,8 liter TDI-dieselmotor, elektromotor en DSG-versnellingsbak als de XL1. Het gecombineerde vermogen bedraagt 75 pk en de trekkracht 215 Nm. Achterin de twin up! bevindt zich een lithium-ion accu en een dieseltank van 33 liter. De twin up! weegt 1.205 kg.

Met de accu’s volledig opgeladen rijdt de twin up! maximaal vijftig kilometer volledig elektrisch. De ´elektrische´ topsnelheid is begrensd op 125 km/h. Als de elektromotor en de TDI-diesel samenwerken, sprint de twin up! in 15,7 s van 0-100 km-h en bedraagt de topsnelheid 140 km/h.

Een centrale gedigitaliseerde display toont informatie, maar dient ook om de airco te bedienen. De kleur in het instrumentarium verandert als de aandrijfmodus verandert: blauw voor hybride, rood voor vol-elektrisch.

Reacties

Ben erg nieuwsgierig naar de prijs.

Geplaatst door: F.Wierda op