Mercedes met de C-klasse vol in aanval

De nieuwe Mercedes-Benz C-klasse is nu echt klaar om de strijd aan te binden met aartsrivalen Audi en BMW. Dankzij het nieuwe, gestroomlijnde design zou hij gemakkelijk als kleine S-klasse door het leven kunnen gaan.

Bovendien hoeft hij dankzij de beschikbaarheid van tal van innovatieve rijhulp-en veiligheidssystemen nauwelijks meer onder te doen aan het vorig jaar eveneens vernieuwde Mercedes-vlaggenschip. Van de C-klasse zijn sinds zijn komst in 2007 meer dan 2,2 miljoen exemplaren verkocht en daarmee is hij het succesmodel van Mercedes.
Zijn marktintroductie van vorige week vormt de start van een groot offensief van de Duitsers in de compacte premiumklasse, die tot nu toe wordt gedomineerd door BMW, terwijl ook Audi een niet te onderschatten concurrent is. Binnen de komende zes maanden begint de productie van de nieuwe C-klasse in vier fabrieken op vier continenten: Duitsland (Bremen), Zuid-Afrika (East London), China (Beijing) en voor het eerst ook in de Amerikaanse fabriek in Tuscaloosa in de staat Alabama.

De eerste rij-impressie heeft inmiddels uitgewezen dat Mercedes met de C-klasse helemaal in het goede spoor rijdt. Zonder concessies te doen aan het comfort heeft de nieuwe C een sportiever karakter, met een directere besturing en een uitstekende wegligging. Wij reden met de C-Klasse 200 CDI BlueTec met de nieuwe viercilinderdieselmotor in combinatie met een handgeschakelde zesbak. De 7G-Tronic automaat is 3,6 duizend euro duurder. De kwaliteit en afwerking de nieuwe C-klasse zijn van hoog niveau en de beschikbare opties geven de koper volop mogelijkheden. Vooral mensen die constant online zijn, zullen zich kunnen vinden in de nieuwe mogelijkheden van Comand Online, een pakket met een groter display met een resolutie van 96-x540 pixels, dat niet alleen via de controller of met het schrijven op het daarboven gelegen touchpad kan worden bediend, maar ook met voice-control.
De nieuwe C-klasse heeft een 80 mm langere wielbasis, is 95 mm langer en 40 mm breder dan het uitgaande model. De prijzen van de nieuwe sedan beginnen bij 37 mille voor de C 180. In Nederland zijn vanaf de marktintroductie ook de C 200 (vanaf 42,5 duizend euro) en de C 220 CDI BlueTec (vanaf 43 mille) beschikbaar voor respectievelijk 36,5 en 37,5 duizend euro. De BlueEfficiency Editions van de 180 en de 220 CDI (20 procent bijtelling) wegen ten opzichte van de gewone versies tien kilogram minder, hebben een éénhonderste punt lagere luchtweerstandcoëfficiënt en zijn leverbaar vanaf 40 respectievelijk 46 mille. (HHemmes)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Mercedes met de C-klasse vol in aanval - Automobielmanagement.nl

Mercedes met de C-klasse vol in aanval

De nieuwe Mercedes-Benz C-klasse is nu echt klaar om de strijd aan te binden met aartsrivalen Audi en BMW. Dankzij het nieuwe, gestroomlijnde design zou hij gemakkelijk als kleine S-klasse door het leven kunnen gaan.

Bovendien hoeft hij dankzij de beschikbaarheid van tal van innovatieve rijhulp-en veiligheidssystemen nauwelijks meer onder te doen aan het vorig jaar eveneens vernieuwde Mercedes-vlaggenschip. Van de C-klasse zijn sinds zijn komst in 2007 meer dan 2,2 miljoen exemplaren verkocht en daarmee is hij het succesmodel van Mercedes.
Zijn marktintroductie van vorige week vormt de start van een groot offensief van de Duitsers in de compacte premiumklasse, die tot nu toe wordt gedomineerd door BMW, terwijl ook Audi een niet te onderschatten concurrent is. Binnen de komende zes maanden begint de productie van de nieuwe C-klasse in vier fabrieken op vier continenten: Duitsland (Bremen), Zuid-Afrika (East London), China (Beijing) en voor het eerst ook in de Amerikaanse fabriek in Tuscaloosa in de staat Alabama.

De eerste rij-impressie heeft inmiddels uitgewezen dat Mercedes met de C-klasse helemaal in het goede spoor rijdt. Zonder concessies te doen aan het comfort heeft de nieuwe C een sportiever karakter, met een directere besturing en een uitstekende wegligging. Wij reden met de C-Klasse 200 CDI BlueTec met de nieuwe viercilinderdieselmotor in combinatie met een handgeschakelde zesbak. De 7G-Tronic automaat is 3,6 duizend euro duurder. De kwaliteit en afwerking de nieuwe C-klasse zijn van hoog niveau en de beschikbare opties geven de koper volop mogelijkheden. Vooral mensen die constant online zijn, zullen zich kunnen vinden in de nieuwe mogelijkheden van Comand Online, een pakket met een groter display met een resolutie van 96-x540 pixels, dat niet alleen via de controller of met het schrijven op het daarboven gelegen touchpad kan worden bediend, maar ook met voice-control.
De nieuwe C-klasse heeft een 80 mm langere wielbasis, is 95 mm langer en 40 mm breder dan het uitgaande model. De prijzen van de nieuwe sedan beginnen bij 37 mille voor de C 180. In Nederland zijn vanaf de marktintroductie ook de C 200 (vanaf 42,5 duizend euro) en de C 220 CDI BlueTec (vanaf 43 mille) beschikbaar voor respectievelijk 36,5 en 37,5 duizend euro. De BlueEfficiency Editions van de 180 en de 220 CDI (20 procent bijtelling) wegen ten opzichte van de gewone versies tien kilogram minder, hebben een éénhonderste punt lagere luchtweerstandcoëfficiënt en zijn leverbaar vanaf 40 respectievelijk 46 mille. (HHemmes)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding