Ford laat kleine auto schieten

Ford zal voortaan geen kleine auto’s zoals de Ka op de Europese markt meer verkopen. In plaats daarvan richt Ford zich meer op de zogenaamde subcompact modellen met een grotere versie van de Ka en een opgewaardeerde Fiesta.

Ford laat kleine auto schieten

"We zien een steeds grotere groep meer welvarende klanten die willen down-sizen van grote, duurdere auto’s maar nog altijd wel de premium accessoires en technologieën willen hebben waar ze aan gewend zijn. De autorijder van vandaag wil niet betalen voor zaken die niet relevant zijn of die ze toch niet gebruiken. In feite zoeken ze dus naar precies de juiste maat," zegt Roelant de Waard, directeur sales en marketing bij Ford Europa.

Ford wil daarom haar aanbod aan wat kleinere auto’s herpositioneren om interessant te blijven voor deze groep klanten maar ook voor mensen die bijvoorbeeld voor hun eerste auto zoeken naar een betaalbaar model. De nieuwe Ka+, die deze herfst op de markt moet komen, heeft een basisprijs van 9.990 euro in Duitsland. Met die Ka+ mikt Ford vooral op kopers van lager geprijsde subcompacts zoals de Dacia Sandero, een segment waarin in Europa alleen al 400.000 auto’s per jaar worden verkocht. De meest luxe en complete versie van de Ka+ moet dan overigens nog wel meer dan 20.000 euro kosten. Lancering van dit model betekent dat Ford tegelijk de weg vrij maakt voor het upgraden van de Fiesta naar een wat duurdere categorie.

Reacties

Bijzondere redenering. Dus omdat consumenten hier willen downsizen met premium technologieën gaan we een compact Europees model vervangen door een groter model uit Brazilië…?

Geplaatst door: Marc op
Ford laat kleine auto schieten - Automobielmanagement.nl

Ford laat kleine auto schieten

Ford zal voortaan geen kleine auto’s zoals de Ka op de Europese markt meer verkopen. In plaats daarvan richt Ford zich meer op de zogenaamde subcompact modellen met een grotere versie van de Ka en een opgewaardeerde Fiesta.

Ford laat kleine auto schieten

"We zien een steeds grotere groep meer welvarende klanten die willen down-sizen van grote, duurdere auto’s maar nog altijd wel de premium accessoires en technologieën willen hebben waar ze aan gewend zijn. De autorijder van vandaag wil niet betalen voor zaken die niet relevant zijn of die ze toch niet gebruiken. In feite zoeken ze dus naar precies de juiste maat," zegt Roelant de Waard, directeur sales en marketing bij Ford Europa.

Ford wil daarom haar aanbod aan wat kleinere auto’s herpositioneren om interessant te blijven voor deze groep klanten maar ook voor mensen die bijvoorbeeld voor hun eerste auto zoeken naar een betaalbaar model. De nieuwe Ka+, die deze herfst op de markt moet komen, heeft een basisprijs van 9.990 euro in Duitsland. Met die Ka+ mikt Ford vooral op kopers van lager geprijsde subcompacts zoals de Dacia Sandero, een segment waarin in Europa alleen al 400.000 auto’s per jaar worden verkocht. De meest luxe en complete versie van de Ka+ moet dan overigens nog wel meer dan 20.000 euro kosten. Lancering van dit model betekent dat Ford tegelijk de weg vrij maakt voor het upgraden van de Fiesta naar een wat duurdere categorie.

Reacties

Bijzondere redenering. Dus omdat consumenten hier willen downsizen met premium technologieën gaan we een compact Europees model vervangen door een groter model uit Brazilië…?

Geplaatst door: Marc op