Tegelijkertijd met het schrappen van ‘Motors’ uit de naam introduceert het Koreaanse merk de nieuwe slogan ‘Movement that inspires’. ‘Hiermee bevestigt Kia zijn ​​toewijding aan de ‘Plan S’-strategie die is aangekondigd in 2020’, laat het bedrijf in een verklaring weten.

Recent introduceerde Kia ook al een nieuw logo. Met deze nieuwe bedrijfsidentiteit en strategie wil het merk een leidende positie verwerven in de mobiliteitssector, door de activiteiten uit te breiden met een nieuwe generatie elektrische auto’s, mobiliteitsoplossingen en -diensten, speciale voertuigen (PBV’s) en meer. Kia gaat tegelijkertijd over op een duurzamere productie door het gebruik van schone energie en recyclebare materialen.

Electric Global Modular Platform

Kia concentreert zich op het bereikbaar maken van elektrisch rijden voor het grote publiek, en heeft tegen 2027 de wereldwijde line-up versterkt met zeven nieuwe elektrische auto’s. Het gamma is gebaseerd op het nieuwe Electric Global Modular Platform (E-GMP) en zal bestaan uit verschillende modellen, waaronder SUV’s en MPV’s.

Kia ontwikkelt ook een reeks nieuwe Purpose-Built Vehicles (PBV’s) voor de zakelijke markt. Deze gespecialiseerde voertuigen worden gebaseerd op flexibele ‘skateboardplatforms’, en hebben modulaire carrosserieën. Als gevolg van de snelle en aanhoudende groei van e-commerce en autodeeldiensten, zal de vraag naar PBV’s tegen 2030 naar verwachting vervijfvoudigen. Enkele voorbeelden van dit soort op maat gemaakte PBV’s zijn deelauto’s, logistieke voertuigen met een lage laadvloer en bestelauto’s.