Fisker heeft plannen voor experience centers in Europa

De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s Fisker hoopt volgend jaar ‘brand experience centers’ te openen in München en Kopenhagen. In de VS zelf komen er dat soort vestigingen in Los Angeles, Miami en New York. Fisker denkt dit jaar nog te beginnen met het testen van een productiemodel van haar Ocean SUV.

‘’Bij onze wereldwijde roll-out plannen focussen we op de grootste stadsregio’s voor de introductie van elektrische auto’s waar we ook het grootste aantal houders van reserveringen ontmoeten,’’ zegt CEO Henrik Fisker die in het verleden werkte voor Tesla. Fisker stelt dat er op dit moment al 17.300 reserveringen met een deposito voor de Ocean binnen zijn. Ook is er een grote order geboekt van de Franse financieringsmaatschappij Credit Agricole Consumer Finance.

Ocean SUV

Het SUV-model zal in november worden onthuld op de Autoshow van Los Angeles en moet ergens volgend jaar in productie komen. Dat gebeurt dan bij de Oostenrijkse fabriek van Magna Steyr, één van de belangrijkste concurrenten van VDL Nedcar bij de bouw van auto’s voor externe opdrachtgevers. De Ocean SUV krijgt een bereik van 450 kilometer en is voorzien van een zonnedak. In de VS hangt er een prijskaartje aan van 37.499 dollar, maar dat is vóór eventuele subsidies van de overheid. Fisker werkt al aan een goedkopere EV die in 2023 op de markt wordt verwacht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Fisker heeft plannen voor experience centers in Europa - Automobielmanagement.nl

Fisker heeft plannen voor experience centers in Europa

De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s Fisker hoopt volgend jaar ‘brand experience centers’ te openen in München en Kopenhagen. In de VS zelf komen er dat soort vestigingen in Los Angeles, Miami en New York. Fisker denkt dit jaar nog te beginnen met het testen van een productiemodel van haar Ocean SUV.

‘’Bij onze wereldwijde roll-out plannen focussen we op de grootste stadsregio’s voor de introductie van elektrische auto’s waar we ook het grootste aantal houders van reserveringen ontmoeten,’’ zegt CEO Henrik Fisker die in het verleden werkte voor Tesla. Fisker stelt dat er op dit moment al 17.300 reserveringen met een deposito voor de Ocean binnen zijn. Ook is er een grote order geboekt van de Franse financieringsmaatschappij Credit Agricole Consumer Finance.

Ocean SUV

Het SUV-model zal in november worden onthuld op de Autoshow van Los Angeles en moet ergens volgend jaar in productie komen. Dat gebeurt dan bij de Oostenrijkse fabriek van Magna Steyr, één van de belangrijkste concurrenten van VDL Nedcar bij de bouw van auto’s voor externe opdrachtgevers. De Ocean SUV krijgt een bereik van 450 kilometer en is voorzien van een zonnedak. In de VS hangt er een prijskaartje aan van 37.499 dollar, maar dat is vóór eventuele subsidies van de overheid. Fisker werkt al aan een goedkopere EV die in 2023 op de markt wordt verwacht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over