Dat stelt Altac, de Friese leverancier van lakken en non-paint materialen. Altac begint vandaag de campagne ‘Meer voordeel uit de zaak’. Hiermee wil het de schadehersteller bewust maken van de mogelijke besparingen op materiaalinkoop en bedrijfsprocessen.

De campagne draait om het 123profit pakket: een optimaal productenpakket, lager materiaalverbruik in de werkplaats en fullservice magazijnbeheer (van Altac).

"Veel schadeherstellers schrikken als we ze voorrekenen wat de kostenbesparing is door de optimalisatie van bedrijfsprocessen en materiaalinkoop" zegt directeur Harry Alkema. "Met onze aanpak realiseren we gemiddeld dertien procent kostenreductie."

Bij zijn geclaimde kostenreductie gaat Altac uit van gemiddeld drie uur per week voor magazijnbeheer. Hierdoor mist een schadeherstelbedrijf 52 x 3 uur verkoop =156 uur per jaar. Bij een verkooptarief van 30 euro per arbeidsuur komt dat overeen met 156 x € 30 = € 4.680. Uitgaande van een netto winst bij een schadebedrijf van 2,5% betekent dit dat er € 4.680 / 0,025 = € 187.200 extra omzet behaald moet worden om tot hetzelfde rendement te komen.