Tros Radar duikt in sturing autoruitschades

Het consumentenprogramma Tros Radar duikt vanavond in de wereld van sturing van autoruitschades.

Dit kondigt de redactie van het programma aan op haar website. Men stelt dat verzekeraars en herstelbedrijven bij een sterretje of barst in de voorruit aandringen op repareren of vervangen.

Radar zegt vragen binnen te hebben gekregen van consumenten die door hun verzekeraar naar de dure reparateurs worden gestuurd. “Bij die grote ketens kost een nieuwe voorruit drie keer meer dan bij de kleinere bedrijven”, zo stelt men. “Is dat dure herstel wel altijd nodig? En waarom heeft de verzekeraar geen belang bij een lage rekening? Volgens het Assurantie Magazine zouden verzekeraars belang hebben bij hoge rekeningen, omdat de consument anders de noodzaak van een verzekering onvoldoende zou inzien."

Radar wordt om 20.30 uur uitgezonden.

Bron: AutoschadePortaal

Reacties

inderdaad lopen wij als bedrijf ook regelmatig tegen dit soort dingen aan en onze fakturen die inderdaad aanmerkelijk lager zijn worden door de verzekeraar meestal niet geaccepteerd

mvg alex kooistra
0512-363225

Geplaatst door: autobedrijf alex kooistra op

Wat een drogreden, die wordt aangehaald door het Assurantie Magazine !. De werkelijke reden is n.l. dat de verzekeraars een aantal grote reparatiebedrijven heeft geselecteerd waar concrete prijsafspraken mee gemaakt zijn, hetgeen inhoudt dat betreffende bedrijven ( hoge ! ) kortingen moeten verlenen aan de verzekeraar.Veelal is dit onbekend bij de verzekerde. Op deze manier bepaalt de verzekering wat de reparateur mag berekenen, en voor de verzekerde bij wie dit mag geschieden !. Dus…een onterechte vasstelling van de brutoprijs door de verzekeraar, waar de enige noodzaak de eigen portemonnee betreft !.
Goed, dat dit eindelijk aan de kaak gesteld gaat worden.

Geplaatst door: José Groenheijden/Autobedr.Groenheijden op

Gewoon de consument zijn auto laten repareren waar hij dit wil daar heeft hij vertrouwen in en is meestal goetkoper ruit reparaties door bv carglas worden bv buiten in veel telagen temperatuur vervangen met het gevolg lekage

Geplaatst door: H.Bosman op

Beste garagehouders,
klanten adviseren als men niet tevreden is,gewoon verzekering opzeggen en verzekeren bij een verzekeraar waar men zelf bepaalt waar de reparatie plaatsvind. Bijvoorbeeld bij de Bovag.Autoservice Frans Huijbregts BV.

Geplaatst door: Frans Huijbregts op

Een verzekeraar wil maar één ding en dat is zelf zo goedkoop mogelijk uit zijn. Daartoe worden raamcontracten afgesloten waarbij de voorwaarde is dat een zeker volume behaald wordt. Om dat volume te halen moet de verzekeraar klanten naar de hersteller sturen. Dat levert dan jaarlijks een forse korting op de ‘standaard-prijs’ of een flinke kick-back op. Wanneer in zee wordt gegaan met andere bedrijven wordt de drempel niet gehaald en dat kost geld…

Geplaatst door: Tom Vab Zanten op

ook ik heb NARE ervaring met Interpolis verzekering betreffende ruitschade.Slapen ze daar bij Ip, of laten ze zich expres in de maling nemen door de drie grootsten????? Mij kwam het toen al VREEMD voor,dat Ip. mij weigerde ruitschade te vegoeden want ik had mijn auto bij mijn garage laten maken en die wederom bij de dealer.Ip. weigerde toen de reperatuur van de voorruit te vergoeden.
GOED DAT DIT EENS AAN DE KAAK WORDT GESTELD EN DE DRIE GROOTSTE BEDRIJVEN AANGEPAKT WORDEN.!!!

Geplaatst door: G.Hendriks-van Haren. op

Ik sluit aan bij Frans.Laat als consument en garage je stem horen dat je het niet accepteerd dat de verzekering bepaald waar de auto heen moet. Wanneer bepaalde maatschappijen niet anders willen, moeten we deze gewoon links laten liggen. En naar een ander gaan met keuzevrijheid.

Geplaatst door: P. Schoon op
Tros Radar duikt in sturing autoruitschades - Automobielmanagement.nl

Tros Radar duikt in sturing autoruitschades

Het consumentenprogramma Tros Radar duikt vanavond in de wereld van sturing van autoruitschades.

Dit kondigt de redactie van het programma aan op haar website. Men stelt dat verzekeraars en herstelbedrijven bij een sterretje of barst in de voorruit aandringen op repareren of vervangen.

Radar zegt vragen binnen te hebben gekregen van consumenten die door hun verzekeraar naar de dure reparateurs worden gestuurd. “Bij die grote ketens kost een nieuwe voorruit drie keer meer dan bij de kleinere bedrijven”, zo stelt men. “Is dat dure herstel wel altijd nodig? En waarom heeft de verzekeraar geen belang bij een lage rekening? Volgens het Assurantie Magazine zouden verzekeraars belang hebben bij hoge rekeningen, omdat de consument anders de noodzaak van een verzekering onvoldoende zou inzien."

Radar wordt om 20.30 uur uitgezonden.

Bron: AutoschadePortaal

Reacties

inderdaad lopen wij als bedrijf ook regelmatig tegen dit soort dingen aan en onze fakturen die inderdaad aanmerkelijk lager zijn worden door de verzekeraar meestal niet geaccepteerd

mvg alex kooistra
0512-363225

Geplaatst door: autobedrijf alex kooistra op

Wat een drogreden, die wordt aangehaald door het Assurantie Magazine !. De werkelijke reden is n.l. dat de verzekeraars een aantal grote reparatiebedrijven heeft geselecteerd waar concrete prijsafspraken mee gemaakt zijn, hetgeen inhoudt dat betreffende bedrijven ( hoge ! ) kortingen moeten verlenen aan de verzekeraar.Veelal is dit onbekend bij de verzekerde. Op deze manier bepaalt de verzekering wat de reparateur mag berekenen, en voor de verzekerde bij wie dit mag geschieden !. Dus…een onterechte vasstelling van de brutoprijs door de verzekeraar, waar de enige noodzaak de eigen portemonnee betreft !.
Goed, dat dit eindelijk aan de kaak gesteld gaat worden.

Geplaatst door: José Groenheijden/Autobedr.Groenheijden op

Gewoon de consument zijn auto laten repareren waar hij dit wil daar heeft hij vertrouwen in en is meestal goetkoper ruit reparaties door bv carglas worden bv buiten in veel telagen temperatuur vervangen met het gevolg lekage

Geplaatst door: H.Bosman op

Beste garagehouders,
klanten adviseren als men niet tevreden is,gewoon verzekering opzeggen en verzekeren bij een verzekeraar waar men zelf bepaalt waar de reparatie plaatsvind. Bijvoorbeeld bij de Bovag.Autoservice Frans Huijbregts BV.

Geplaatst door: Frans Huijbregts op

Een verzekeraar wil maar één ding en dat is zelf zo goedkoop mogelijk uit zijn. Daartoe worden raamcontracten afgesloten waarbij de voorwaarde is dat een zeker volume behaald wordt. Om dat volume te halen moet de verzekeraar klanten naar de hersteller sturen. Dat levert dan jaarlijks een forse korting op de ‘standaard-prijs’ of een flinke kick-back op. Wanneer in zee wordt gegaan met andere bedrijven wordt de drempel niet gehaald en dat kost geld…

Geplaatst door: Tom Vab Zanten op

ook ik heb NARE ervaring met Interpolis verzekering betreffende ruitschade.Slapen ze daar bij Ip, of laten ze zich expres in de maling nemen door de drie grootsten????? Mij kwam het toen al VREEMD voor,dat Ip. mij weigerde ruitschade te vegoeden want ik had mijn auto bij mijn garage laten maken en die wederom bij de dealer.Ip. weigerde toen de reperatuur van de voorruit te vergoeden.
GOED DAT DIT EENS AAN DE KAAK WORDT GESTELD EN DE DRIE GROOTSTE BEDRIJVEN AANGEPAKT WORDEN.!!!

Geplaatst door: G.Hendriks-van Haren. op

Ik sluit aan bij Frans.Laat als consument en garage je stem horen dat je het niet accepteerd dat de verzekering bepaald waar de auto heen moet. Wanneer bepaalde maatschappijen niet anders willen, moeten we deze gewoon links laten liggen. En naar een ander gaan met keuzevrijheid.

Geplaatst door: P. Schoon op