Deal schadeherstel Alwaysbemobile Company en AHGN stopt

De samenwerking op het gebied van schadeherstel die vorig jaar begon tussen The Alwaysbemobile Company en AHGN is stopgezet.

Beide partijen richtten destijds de joint venture AH Autoschade Herstel op. Maar de samenwerking heeft niet opgeleverd wat was verwacht. Sinds 1 oktober jl. heeft de coöperatieve vereniging AHGN de aandelen in AH Autoschade Herstel overgenomen van The Alwaysbemobile Company. AHGN is nu honderd procent eigenaar van de besloten vennootschap en gaat verder onder de naam Autoschade Herstel Groep.

Op zijn beurt gaat The Alwaysbemobile Company verder met dochterbedrijf AH Autoschade Herstel, een zelfstandige formule, met een nieuwe strategie en structuur.

AH Autoschade Herstel moet volgens Luc van Bussel, CEO van moederbedrijf The Alwaysbemobile Company, "gelijkwaardig worden aan onze andere hard franchiseformules." Daarnaast oriënteert hij zich op overnames om zo de positie in de schademarkt te versterken.

Van Bussel zag geen toekomstperspectief in een samenwerking met klassieke coöperaties, zoals AHGN. "De vrijheid van iedere afzonderlijke franchisenemer vormt een grote bedreiging voor een markt die schreeuwt om een hoogwaardige landelijke sterke formule." Ook wijst hij op de structureel krimpende schademarkt. "We rekenen met een halvering van de originele volumes. Dat vraagt om een structurele verandering en andere marktbenadering."

AH Autoschade Herstel gaat in de Benelux werken met geselecteerde Associate Business Partners in plaats van met de traditionele franchisenemers. Luc van Bussel: "De markt schreeuwt om een hoogwaardige landelijke sterke formule met maximale efficiency en toegevoegde waarden." Voor partners binnen AH Autoschade Herstel gelden voorwaarden op het gebied van kwaliteit van dienstverlening, ICT en  groepsloyaliteit. Van Bussel zegt in gesprek te zijn met vijftig potentiële partners. Binnenkort vindt een informatiebijeenkomst plaats voor geïnteresseerde Associate Business Partners van AH Autoschade Herstel.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

en weer draait luc de woorden om!!!!!

Geplaatst door: kees op

Luc speelt teveel lingo

Geplaatst door: B. V. G. op

We zien hier een duidelijk staaltje van iemand die wel gesnuffeld heeft aan de markt, maar er geen verstand van heeft. Wat is je toegevoegde waarde dan? Korting uitdelen? Dat doen allerlei andere ketens al, hoor.

Geplaatst door: klaas meijer op

Vorig jaar riep Guus in een interview van AM nog dat in 2011 er zeker aansluiting kwam met meer dan 10 verzekerings partijen. Dat was wat te hard van stapel volgens mij want het werden er nul.

Geplaatst door: pim op
Deal schadeherstel Alwaysbemobile Company en AHGN stopt - Automobielmanagement.nl

Deal schadeherstel Alwaysbemobile Company en AHGN stopt

De samenwerking op het gebied van schadeherstel die vorig jaar begon tussen The Alwaysbemobile Company en AHGN is stopgezet.

Beide partijen richtten destijds de joint venture AH Autoschade Herstel op. Maar de samenwerking heeft niet opgeleverd wat was verwacht. Sinds 1 oktober jl. heeft de coöperatieve vereniging AHGN de aandelen in AH Autoschade Herstel overgenomen van The Alwaysbemobile Company. AHGN is nu honderd procent eigenaar van de besloten vennootschap en gaat verder onder de naam Autoschade Herstel Groep.

Op zijn beurt gaat The Alwaysbemobile Company verder met dochterbedrijf AH Autoschade Herstel, een zelfstandige formule, met een nieuwe strategie en structuur.

AH Autoschade Herstel moet volgens Luc van Bussel, CEO van moederbedrijf The Alwaysbemobile Company, "gelijkwaardig worden aan onze andere hard franchiseformules." Daarnaast oriënteert hij zich op overnames om zo de positie in de schademarkt te versterken.

Van Bussel zag geen toekomstperspectief in een samenwerking met klassieke coöperaties, zoals AHGN. "De vrijheid van iedere afzonderlijke franchisenemer vormt een grote bedreiging voor een markt die schreeuwt om een hoogwaardige landelijke sterke formule." Ook wijst hij op de structureel krimpende schademarkt. "We rekenen met een halvering van de originele volumes. Dat vraagt om een structurele verandering en andere marktbenadering."

AH Autoschade Herstel gaat in de Benelux werken met geselecteerde Associate Business Partners in plaats van met de traditionele franchisenemers. Luc van Bussel: "De markt schreeuwt om een hoogwaardige landelijke sterke formule met maximale efficiency en toegevoegde waarden." Voor partners binnen AH Autoschade Herstel gelden voorwaarden op het gebied van kwaliteit van dienstverlening, ICT en  groepsloyaliteit. Van Bussel zegt in gesprek te zijn met vijftig potentiële partners. Binnenkort vindt een informatiebijeenkomst plaats voor geïnteresseerde Associate Business Partners van AH Autoschade Herstel.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

en weer draait luc de woorden om!!!!!

Geplaatst door: kees op

Luc speelt teveel lingo

Geplaatst door: B. V. G. op

We zien hier een duidelijk staaltje van iemand die wel gesnuffeld heeft aan de markt, maar er geen verstand van heeft. Wat is je toegevoegde waarde dan? Korting uitdelen? Dat doen allerlei andere ketens al, hoor.

Geplaatst door: klaas meijer op

Vorig jaar riep Guus in een interview van AM nog dat in 2011 er zeker aansluiting kwam met meer dan 10 verzekerings partijen. Dat was wat te hard van stapel volgens mij want het werden er nul.

Geplaatst door: pim op