Focwa beschuldigt Achmea van laster

Focwa-voorzitter Frits Huffnagel beschuldigt in een open brief aan Achmea de verzekeraar van “laster”.

Hij reageert daarmee op de oproep die Achmea eerder deze week deed om snel bekend te maken welke Focwa-schadeherstellers niet langer de kwaliteitsnormen kunnen waarborgen. Achmea stelde dit naar aanleiding van de overcapaciteit in de schadeherstelbranche. die zou leiden tot lagere vergoedingen van verzekeraars.

In zijn open brief noemt Huffnagel de oproep "tamelijk ongenuanceerd, waarbij geïmpliceerd wordt dat de kwaliteit van de door schadebedrijven geleverde hersteldiensten beneden peil zou zijn. De suggestie dat Focwa dit zelf suggereert is beneden alle peil en valt wat mij betreft in de categorie ‘laster’."

Blijkens het schrijven zet Huffnagel vraagtekens bij de door Achmea becijferde overcapaciteit in het gestuurde schadesegment. "Met name de geïmpliceerde relatie tussen overcapaciteit en hogere herstelkosten voor de consument is zonder meer onzinnig. De discussie die men ogenschijnlijk uit de weg wil gaan, is de door mij geconstateerde huidige opstelling van zakelijke opdrachtgevers, die op termijn schadelijk is voor zowel de zakelijke opdrachtgevers, de schadeherstelbranche en de verzekerden."

Volgens de Focwa-voorzitter moet het inkopen van hersteldiensten primair gebaseerd zijn op kwaliteitsbesef. "Wanneer een markt zich wentelt in kwaliteitsbesef, kan er ook op een objectieve manier naar prijsniveau worden gekeken. Een geobjectiveerde wijze van kwaliteitsdenken en prijsdenken komt ten goede aan zowel de continuïteit van de schadeherstelbedrijven als de zakelijke opdrachtgevers zoals verzekeraars."

Huffnagel concludeert dat marktpartijen als Achmea die een serieuze bijdrage willen leveren aan het revitaliseren van de schadeherstelbranche welkom in zijn Sassenheim om met Focwa hierover van gedachten te wisselen. "In dat geval is deze brief tevens een uitnodiging."

Focwa beschuldigt Achmea van laster - Automobielmanagement.nl

Focwa beschuldigt Achmea van laster

Focwa-voorzitter Frits Huffnagel beschuldigt in een open brief aan Achmea de verzekeraar van “laster”.

Hij reageert daarmee op de oproep die Achmea eerder deze week deed om snel bekend te maken welke Focwa-schadeherstellers niet langer de kwaliteitsnormen kunnen waarborgen. Achmea stelde dit naar aanleiding van de overcapaciteit in de schadeherstelbranche. die zou leiden tot lagere vergoedingen van verzekeraars.

In zijn open brief noemt Huffnagel de oproep "tamelijk ongenuanceerd, waarbij geïmpliceerd wordt dat de kwaliteit van de door schadebedrijven geleverde hersteldiensten beneden peil zou zijn. De suggestie dat Focwa dit zelf suggereert is beneden alle peil en valt wat mij betreft in de categorie ‘laster’."

Blijkens het schrijven zet Huffnagel vraagtekens bij de door Achmea becijferde overcapaciteit in het gestuurde schadesegment. "Met name de geïmpliceerde relatie tussen overcapaciteit en hogere herstelkosten voor de consument is zonder meer onzinnig. De discussie die men ogenschijnlijk uit de weg wil gaan, is de door mij geconstateerde huidige opstelling van zakelijke opdrachtgevers, die op termijn schadelijk is voor zowel de zakelijke opdrachtgevers, de schadeherstelbranche en de verzekerden."

Volgens de Focwa-voorzitter moet het inkopen van hersteldiensten primair gebaseerd zijn op kwaliteitsbesef. "Wanneer een markt zich wentelt in kwaliteitsbesef, kan er ook op een objectieve manier naar prijsniveau worden gekeken. Een geobjectiveerde wijze van kwaliteitsdenken en prijsdenken komt ten goede aan zowel de continuïteit van de schadeherstelbedrijven als de zakelijke opdrachtgevers zoals verzekeraars."

Huffnagel concludeert dat marktpartijen als Achmea die een serieuze bijdrage willen leveren aan het revitaliseren van de schadeherstelbranche welkom in zijn Sassenheim om met Focwa hierover van gedachten te wisselen. "In dat geval is deze brief tevens een uitnodiging."