De tv-commercial borduurt voort op het thema van de vorige campagne (‘foc-foc-foc-…… wa-wa-wa’). Dit keer wordt een vriendelijke huisvader op de huid gezeten door een venijnige buurman. De huisvader rijdt schade, maar zijn gezin weet waar ze naartoe moeten voor veilig en vakkundig schadeherstel: Focwa Eurogarant. In de tv-spot is er ook aandacht voor de autoschadecheck die consumenten gratis kunnen laten verrichten bij ieder Focwa Eurogarantbedrijf.

Nadrukkelijk mikt de organisatie op conversie via de mobiele websites van Focwa-Eurogarant en haar leden. Direct nadat de vriendelijke huisvader schade rijdt, gaat zijn vrouw mobiel op zoek naar zo’n bedrijf in de buurt.

De tv-commercial is te zien op SBS6, Veronica, Net5, Discovery Channel en FOX Sports. In de tussenperiode worden zogenaamde preroll-spots geplaatst voorafgaand aan Uitzendinggemist en YouTube-filmpjes. Verder komt de commercial op focwa-eurogarant.nl, de (mobiele) sites van Focwa Eurogarantbedrijven, Youtube en Facebook.

De nieuwe campagne wordt ondersteund middels megamasten bij strategische verkeerspunten op snelwegen, verspreid over heel Nederland. De komende tijd gaat een promotieteam op tournee langs grote Nederlandse publieksevenementen met de bekende oranje limousine. Het promotieteam wijst bezoekers onder andere op de gratis autoschadecheck.