Share Now en Fixico gaan samenwerking voor schadeafhandeling aan

Autodeler Share Now en Fixico, platform voor schadeherstelmanagement, gaan hun krachten bundelen. Door de integratie van het digitale platform van Fixico krijgt de aanbieder van deelauto’s voortaan toegang tot een groot netwerk van gecertificeerde herstellers.

Share Now biedt zijn klanten een uitgebreide selectie van deelauto’s die met één druk op de knop via een app gehuurd kunnen worden. Het bedrijf is in Berlijn gevestigd, maar inmiddels actief in zestien steden verdeeld over acht landen in Europa. De samenwerking tussen beide partijen komt voort uit een aantal succesvolle pilots in Amsterdam en Parijs.

De ontwikkeling en vooruitgang van moderne voertuigen gaat snel en daardoor is het herstellen van autoschade niet meer zo eenvoudig als voorheen. Schade aan nieuwere modellen en elektrische voertuigen is veel complexer en vaak is er een meer gespecialiseerde benadering van de schadeafhandeling nodig. Het partnerschap tussen beide partijen zorgt ervoor dat elke schade zo efficiënt mogelijk wordt afgehandeld door een schadeherstelbedrijf dat de juiste kwalificaties heeft.

“Ons digitale platform past perfect bij de moderne vloot van Share Now en zorgt voor een naadloos en aanzienlijk efficiënter toewijzingsproces voor herstel. Daardoor kunnen ze het meest geschikte schadeherstelbedrijf voor de klus selecteren op basis van kritieke factoren zoals expertise, beschikbaarheid en prijs. Door een centraal geïntegreerd platform aan te bieden, maken we het voor Share Now mogelijk om gebruik te maken van Fixico’s Europese netwerk van schadeherstelbedrijven,” zegt Derk Roodhuyzen de Vries, CEO van Fixico.

“De samenwerking met Fixico past perfect bij onze dienstverlening. Dankzij de gecentraliseerde oplossing kan het platform worden geïntegreerd in alle verschillende Share Now-locaties met een uitgebreide en elektrische vloot. De intelligente matchmaking verkort de cyclustijden van onze beschadigde voertuigen aanzienlijk, waardoor ze weer sneller beschikbaar zijn voor verhuur”, aldus Jan Krusche, Hoofd Schademanagement bij de autodeler.

Share Now en Fixico gaan samenwerking voor schadeafhandeling aan - Automobielmanagement.nl

Share Now en Fixico gaan samenwerking voor schadeafhandeling aan

Autodeler Share Now en Fixico, platform voor schadeherstelmanagement, gaan hun krachten bundelen. Door de integratie van het digitale platform van Fixico krijgt de aanbieder van deelauto’s voortaan toegang tot een groot netwerk van gecertificeerde herstellers.

Share Now biedt zijn klanten een uitgebreide selectie van deelauto’s die met één druk op de knop via een app gehuurd kunnen worden. Het bedrijf is in Berlijn gevestigd, maar inmiddels actief in zestien steden verdeeld over acht landen in Europa. De samenwerking tussen beide partijen komt voort uit een aantal succesvolle pilots in Amsterdam en Parijs.

De ontwikkeling en vooruitgang van moderne voertuigen gaat snel en daardoor is het herstellen van autoschade niet meer zo eenvoudig als voorheen. Schade aan nieuwere modellen en elektrische voertuigen is veel complexer en vaak is er een meer gespecialiseerde benadering van de schadeafhandeling nodig. Het partnerschap tussen beide partijen zorgt ervoor dat elke schade zo efficiënt mogelijk wordt afgehandeld door een schadeherstelbedrijf dat de juiste kwalificaties heeft.

“Ons digitale platform past perfect bij de moderne vloot van Share Now en zorgt voor een naadloos en aanzienlijk efficiënter toewijzingsproces voor herstel. Daardoor kunnen ze het meest geschikte schadeherstelbedrijf voor de klus selecteren op basis van kritieke factoren zoals expertise, beschikbaarheid en prijs. Door een centraal geïntegreerd platform aan te bieden, maken we het voor Share Now mogelijk om gebruik te maken van Fixico’s Europese netwerk van schadeherstelbedrijven,” zegt Derk Roodhuyzen de Vries, CEO van Fixico.

“De samenwerking met Fixico past perfect bij onze dienstverlening. Dankzij de gecentraliseerde oplossing kan het platform worden geïntegreerd in alle verschillende Share Now-locaties met een uitgebreide en elektrische vloot. De intelligente matchmaking verkort de cyclustijden van onze beschadigde voertuigen aanzienlijk, waardoor ze weer sneller beschikbaar zijn voor verhuur”, aldus Jan Krusche, Hoofd Schademanagement bij de autodeler.