De aandrijflijn is als seriehybride opgebouwd waarbij een elektromotor de voorwielen aandrijft. De stroom voor de motor is afkomstig van een 14 kWh sterke en watergekoelde lithium-ion accu die onder de laadvloer is geplaatst. De bekende 1.0-liter EcoBoost motor fungeert als range-extender en laadt de accu’s indien gewenst op.

De Transit Custom PHEV heeft een elektrische actieradius van 50 kilometer, en samen met de benzinemotor bedraagt deze 500 kilometer. Volledig opladen op een 10 ampère stopcontact thuis duurt vijf uur. Met een 240 volts 16 ampère of 32 ampère aansluiting bedraagt de laadtijd drie uur.

Serieproductie van de Transit Custom PHEV start in de tweede helft van 2019. Het elektrificeren van de Transit is onderdeel van Fords wereldwijde transitie naar een groter aandeel elektrische auto’s. Er is een investering van 11 miljard dollar mee gemoeid om wereldwijd 40 geëlektrificeerde voertuigen te ontwikkelen, waaronder zestien met een volledig elektrische aandrijflijn die tot 2022 op de markt komen.