Carl-Peter Forster (ex-GM) krijgt topfunctie bij Tata

Carl-Peter Forster, de voormalige topman van de Europese divisie van General Motors, gaat aan de slag bij Tata.

Forster krijgt volgens de website autointernationaal.nl (die zich baseert op Duitse media) als taak om Jaguar en Land Rover beter te integreren in het grote Tata-concern. Daarnaast moet hij de goedkope Nano succesvol op de markt brengen in westerse landen. Forster heeft lange tijd in Londen gewoond en voor zijn overstap naar General Motors bij BMW gewerkt. Daar was hij betrokken bij het mislukte Rover-avontuur. Britse automerken zijn hem dus niet vreemd.

Tot de Indiase autogroep behoren onder meer de Britse premiummerken Jaguar en Land Rover. De 55-jarige Forster nam eind vorig jaar ontslag bij General Motors toen de Amerikaanse autofabrikant besloot om Opel niet te verkopen aan Magna.

Aanvankelijk zag het er naar uit dat een concurrentiebeding in zijn contract met General Motors een overstap verhinderde. De Amerikanen zouden echter geen behoefte hebben om Forster, die veel goeds voor Opel heeft gedaan, het leven verder zuur te maken.

Carl-Peter Forster (ex-GM) krijgt topfunctie bij Tata - Automobielmanagement.nl

Carl-Peter Forster (ex-GM) krijgt topfunctie bij Tata

Carl-Peter Forster, de voormalige topman van de Europese divisie van General Motors, gaat aan de slag bij Tata.

Forster krijgt volgens de website autointernationaal.nl (die zich baseert op Duitse media) als taak om Jaguar en Land Rover beter te integreren in het grote Tata-concern. Daarnaast moet hij de goedkope Nano succesvol op de markt brengen in westerse landen. Forster heeft lange tijd in Londen gewoond en voor zijn overstap naar General Motors bij BMW gewerkt. Daar was hij betrokken bij het mislukte Rover-avontuur. Britse automerken zijn hem dus niet vreemd.

Tot de Indiase autogroep behoren onder meer de Britse premiummerken Jaguar en Land Rover. De 55-jarige Forster nam eind vorig jaar ontslag bij General Motors toen de Amerikaanse autofabrikant besloot om Opel niet te verkopen aan Magna.

Aanvankelijk zag het er naar uit dat een concurrentiebeding in zijn contract met General Motors een overstap verhinderde. De Amerikanen zouden echter geen behoefte hebben om Forster, die veel goeds voor Opel heeft gedaan, het leven verder zuur te maken.