Dit heeft ertoe geleid dat Heiwegen de mogelijkheden voor opdrachtgevers en kandidaten heeft verruimd met de aanwezigheid in de diverse sociale netwerken. "We waren natuurlijk aanwezig op het internet maar we zien dat (personal) branding van mensen en organisaties zich in toenemende mate verschuift naar social media sites, mede door de opkomst van LinkedIn",  aldus directeur Perry van Gerwen. "We hebben de communicatie naar onze doelgroepen tegen het licht gehouden en geconstateerd dat het conventionele cv zijn langste tijd wel eens gehad zou kunnen hebben. Wij voorzien dat in de verdere ontwikkeling van de social media het LinkedIn-profiel van mensen het conventionele curriculum vitea weleens zou kunnen gaan vervangen. De jongere generatie werkzoekenden is helemaal thuis in social media. We zijn aan onze stand verplicht om er ruimschoots aanwezig te zijn. Social media gaan ook een grotere rol spelen in het communiceren van vacatures waardoor een compleet nieuw en zeer voordelig communicatiekanaal voor onze opdrachtgevers ontstaat."

Nederland is met twee miljoen deelnemers op LinkedIn zeer goed vertegenwoordigd (top 5) en heeft wereldwijd zelfs de hoogste penetratiegraad.Bovendien zijn in ons land inmiddels 320 duizend twitteraars waaronder ook veel mensen in de autobranche en deze groep breidt zich dagelijks uit. "Die gegevens, en het feit dat de informatievoorziening richting de doelgroepen die wij bedienen steeds sneller en mobieler wordt, leiden ertoe dat wij hier vol op inzetten", aldus Van Gerwen. Heiwegen heeft ook een Youtube-kanaal geopend waarop opdrachtgevers de ruimte krijgen om op een vernieuwende wijze hun vacatures te presenteren.

 

http://www.linkedin.com/groups?mostPopular=&gid=3114664

http://twitter.com/HeiwegenConsult