De flamboyante kleinzoon van Fiat grondlegger Gianni Agnelli en broertje van bestuursvoorzitter (en dus grote Fiat-baas) John Elkann, was vooral niet weg te slaan van de stand van Ferrari. Namens het merk uit Maranello bezocht hij zelfs even de Lamborghini stand om de nieuwe Aventador nader te bekijken. Behalve z’n inzet voor de ‘500 by Gucci’, is de directeur van Italia Independent (kleding en mode-accessoires) nu ook druk met het geven van marketingadvies bij Ferrari. Bovendien mag Lapo wanneer hij wil, bij designchef Flavio Manzoni over de vloer komen in Centro Stile Ferrari, om daar mee te denken over de vormgeving van interieur en exterieur bij nieuwe projecten.

Lapo Elkann schijnt een genie te zijn op het gebied van communicatie, marketing en originele ideeën ter promotie van het product. Zijn rol als adviseur bij Ferrari, heeft dan vooral ook betrekking op de personalisatie mogelijkheden van het product.

Bron: AutoEdizione

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding