Baas Peugeot Nederland krijgt Citroën en Benelux erbij

Albéric Chopelin is per 1 januari 2012 benoemd tot directeur van Peugeot en Citroën Benelux. Hij is nu directeur van het merk Peugeot in Nederland.

Chopelin wordt verantwoordelijk voor de business en de financiële prestaties van beide merken en voor de implementatie van de merkontwikkeling van Peugeot en Citroën. Hij zal het accent leggen op een hogere positionering voor beide merken, aldus het officiële bericht. Chopelin krijgt vier country directors onder zich, die elk de verantwoordelijkheid dragen voor een merk in Nederland of België/Luxemburg.

Per 1 januari krijgen we in Nederland te maken met Frédéric Templer voor Peugeot en Christophe Mandon voor Citroën.  Templer komt dus in de plaats van Chopelin en Mandon neemt de taak over van Julien Montarnal, die op zijn beurt verantwoordelijk wordt voor de merkstrategie van Citroën als lid van de Citroën Brand Executive board. Voor de Belgiesche markt blijven de directeuren Cotro en Gonzales aan.

PSA zegt in het bericht dat de benoeming van Chopelin deel uitmaakt van ‘verdere stroomlijning van beide merken’ binnen het concern – gezamenlijke aansturing van de activiteiten leidt tot ‘meer efficiency in de bedrijfsvoering’.  Albéric Chopeling (35) werkt sinds 1996 in de automotive sector.  Hij werkte bij Ford en BMW en trad in 2009 in dienst bij PSA. Hij werd in april van dit jaar directeur van Peugeot Nederland. Chopelin moet in zijn nieuwe functie rapporteren aan Jean-Philippe Imparato, de directeur van commercial operations Europe van PSA Peugeot Citroën.    

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Baas Peugeot Nederland krijgt Citroën en Benelux erbij - Automobielmanagement.nl

Baas Peugeot Nederland krijgt Citroën en Benelux erbij

Albéric Chopelin is per 1 januari 2012 benoemd tot directeur van Peugeot en Citroën Benelux. Hij is nu directeur van het merk Peugeot in Nederland.

Chopelin wordt verantwoordelijk voor de business en de financiële prestaties van beide merken en voor de implementatie van de merkontwikkeling van Peugeot en Citroën. Hij zal het accent leggen op een hogere positionering voor beide merken, aldus het officiële bericht. Chopelin krijgt vier country directors onder zich, die elk de verantwoordelijkheid dragen voor een merk in Nederland of België/Luxemburg.

Per 1 januari krijgen we in Nederland te maken met Frédéric Templer voor Peugeot en Christophe Mandon voor Citroën.  Templer komt dus in de plaats van Chopelin en Mandon neemt de taak over van Julien Montarnal, die op zijn beurt verantwoordelijk wordt voor de merkstrategie van Citroën als lid van de Citroën Brand Executive board. Voor de Belgiesche markt blijven de directeuren Cotro en Gonzales aan.

PSA zegt in het bericht dat de benoeming van Chopelin deel uitmaakt van ‘verdere stroomlijning van beide merken’ binnen het concern – gezamenlijke aansturing van de activiteiten leidt tot ‘meer efficiency in de bedrijfsvoering’.  Albéric Chopeling (35) werkt sinds 1996 in de automotive sector.  Hij werkte bij Ford en BMW en trad in 2009 in dienst bij PSA. Hij werd in april van dit jaar directeur van Peugeot Nederland. Chopelin moet in zijn nieuwe functie rapporteren aan Jean-Philippe Imparato, de directeur van commercial operations Europe van PSA Peugeot Citroën.    

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding