Zweet (42) is al ruim vier jaar werkzaam bij Mazda in de functie van accountmanager. Daarvóór heeft hij jarenlang ervaring opgedaan in de retail bij verschillende dealerbedrijven, was hij vier jaar in dienst van Peugeot Nederland als account manager dealernet en was hij vóór zijn komst naar Mazda vierenhalf jaar verantwoordelijk voor de key accounts van ADP dealerservices. Ard Zweet: "Mazda zit midden in de lancering van een compleet nieuwe generatie auto’s die ook met name zakelijk gezien succesvol zullen zijn vanwege de interessante fiscale bijtelling." De functieaanstelling van Zweet valt samen met de introductie van de nieuwe Mazda6  sedan in Nederland, het tweede model (na de Mazda CX-5) van de nieuwe en zesde generatie Mazda met nieuwe motoren, transmissies en onderstellen. Voor de zakelijke markt  is vooral de Mazda6 met de zogenoemde Skyactiv-D 2.2 liter turbodieselmotor met 150 pk en handgeschakelde zesversnellingsbak van belang,zegt Mazda, vanwege zijn A-label en 20%-bijtelling.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding