350 ingenieurs nodig bij Opel Rüsselsheim en Turijn

Opel werft 350 ingenieurs om ‘het lopende productoffensief’ van het merk te ondersteunen. Driehonderd van hen gaan aan de slag bij het International Technical Development Center (ITDC) in Rüsselsheim en vijftig bij het Engineering Center in Turijn.

Het ITDC in Rüsselsheim zal ingenieurs werven voor zowel voertuig- als motor-engineering. Momenteel werken er ruim zesduizend mensen en er worden vooral ingenieurs geworven die gespecialiseerd zijn op het gebied van simulatie, validatie, bouw, kosten-engineering en accessoire-engineering. Wat de ontwikkeling van motoren betreft, is Opel op zoek naar specialisten op het gebied van motoren en versnellingsbakken en kalibratie. Het wervingsproces is al gestart en zal tegen het einde van het jaar voltooid zijn. "Dit is een signaal dat General Motors (het moederbedrijf) de Duitse engineering naar waarde weet te schatten. ITDC neemt dus meer werk op zich om Opel en Europa te ondersteunen", zegt Michael Ableson, in de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor engineering. De werving gaat gepaard met de investering van 230 miljoen euro die GM in april 2013 aankondigde. Deze investering zal gebruikt worden voor de bouw van nieuwe testinstallaties voor het Europese ontwikkelingscentrum in Rüsselsheim en voor de testterreinen in Dudenhofen. De oude motorapparatuur zal vervangen worden door nieuwe dynamometers voor motoren en versnellingsbakken, zodat de volgende generatie motoren voor 2020 en later ontwikkeld kunnen worden. Dit zal voor Opel/Vauxhall essentieel zijn voor de ontwikkeling van nieuwe generaties motoren en voor de naleving van Europese en wereldwijde emissienormen.

Het werk dat in Rüsselsheim gericht zal zijn op de ontwikkeling van motoren, zal leiden tot nieuwe motoren en versnellingsbakken voor mondiale toepassingen. Thomas Johnen, in de raad van bestuur verantwoordelijk voor powertrain engineering, zegt: "Twee benzinemotorlijnen van de volgende generatie zullen in Rüsselsheim ontwikkeld worden voor gebruik in Europa en in de rest van de wereld."

Opel en GM investeren zwaar in de toekomst van de merken Opel en Vauxhall. Vier miljard euro werd gereserveerd voor de lancering van 23 nieuwe modellen en dertien nieuwe motoren tot en met 2016.

Opel-topman Neumann gaat twitteren

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

350 ingenieurs nodig bij Opel Rüsselsheim en Turijn - Automobielmanagement.nl

350 ingenieurs nodig bij Opel Rüsselsheim en Turijn

Opel werft 350 ingenieurs om ‘het lopende productoffensief’ van het merk te ondersteunen. Driehonderd van hen gaan aan de slag bij het International Technical Development Center (ITDC) in Rüsselsheim en vijftig bij het Engineering Center in Turijn.

Het ITDC in Rüsselsheim zal ingenieurs werven voor zowel voertuig- als motor-engineering. Momenteel werken er ruim zesduizend mensen en er worden vooral ingenieurs geworven die gespecialiseerd zijn op het gebied van simulatie, validatie, bouw, kosten-engineering en accessoire-engineering. Wat de ontwikkeling van motoren betreft, is Opel op zoek naar specialisten op het gebied van motoren en versnellingsbakken en kalibratie. Het wervingsproces is al gestart en zal tegen het einde van het jaar voltooid zijn. "Dit is een signaal dat General Motors (het moederbedrijf) de Duitse engineering naar waarde weet te schatten. ITDC neemt dus meer werk op zich om Opel en Europa te ondersteunen", zegt Michael Ableson, in de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor engineering. De werving gaat gepaard met de investering van 230 miljoen euro die GM in april 2013 aankondigde. Deze investering zal gebruikt worden voor de bouw van nieuwe testinstallaties voor het Europese ontwikkelingscentrum in Rüsselsheim en voor de testterreinen in Dudenhofen. De oude motorapparatuur zal vervangen worden door nieuwe dynamometers voor motoren en versnellingsbakken, zodat de volgende generatie motoren voor 2020 en later ontwikkeld kunnen worden. Dit zal voor Opel/Vauxhall essentieel zijn voor de ontwikkeling van nieuwe generaties motoren en voor de naleving van Europese en wereldwijde emissienormen.

Het werk dat in Rüsselsheim gericht zal zijn op de ontwikkeling van motoren, zal leiden tot nieuwe motoren en versnellingsbakken voor mondiale toepassingen. Thomas Johnen, in de raad van bestuur verantwoordelijk voor powertrain engineering, zegt: "Twee benzinemotorlijnen van de volgende generatie zullen in Rüsselsheim ontwikkeld worden voor gebruik in Europa en in de rest van de wereld."

Opel en GM investeren zwaar in de toekomst van de merken Opel en Vauxhall. Vier miljard euro werd gereserveerd voor de lancering van 23 nieuwe modellen en dertien nieuwe motoren tot en met 2016.

Opel-topman Neumann gaat twitteren

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding