Duitse autorijder: Toyota-dealer beste werkgever

Bijna 1 op de 2 klanten van een merkdealer in Duitsland zou het bedrijf aanbevelen als werkgever – vooral als het een dealer is van Toyota of Mercedes-Benz. Dat blijkt uit een online peiling door onderzoeksbureau Puls.

De mening van ouders, vrienden en kennissen speelt sterk mee om bij een bepaald bedrijf aan de slag te willen. In dat informele circuit vervullen voor het autobedrijf klanten een belangrijke rol, constateert Puls op grond van de uitkomsten. 44,7 procent van de ruim duizend ondervraagde Duitse autorijders zegt zijn dealer aan te raden als ‘baas’. 13,5 procent antwoordt ‘nee’, de overige zeggen het niet te weten.

De meest aanbevolen dealer is die van Toyota (58 procent), gevolgd door Mercedes-Benz (55) , Mazda (50), VW (49) en Audi (48). Bij deze merken signaleren de automobilisten die meededen aan de peiling de grootste toekomstbestendigheid, promotiemogelijkheden en medewerkerstevredenheid. Bedrijven die daarop goed inspelen met reclame kunnen volgens Puls niet alleen hun aantrekkelijkheid als werkgever vergroten maar ook – in meer algemene zin – het vertrouwen en klantenloyaliteit.

Duitse autorijder: Toyota-dealer beste werkgever - Automobielmanagement.nl

Duitse autorijder: Toyota-dealer beste werkgever

Bijna 1 op de 2 klanten van een merkdealer in Duitsland zou het bedrijf aanbevelen als werkgever – vooral als het een dealer is van Toyota of Mercedes-Benz. Dat blijkt uit een online peiling door onderzoeksbureau Puls.

De mening van ouders, vrienden en kennissen speelt sterk mee om bij een bepaald bedrijf aan de slag te willen. In dat informele circuit vervullen voor het autobedrijf klanten een belangrijke rol, constateert Puls op grond van de uitkomsten. 44,7 procent van de ruim duizend ondervraagde Duitse autorijders zegt zijn dealer aan te raden als ‘baas’. 13,5 procent antwoordt ‘nee’, de overige zeggen het niet te weten.

De meest aanbevolen dealer is die van Toyota (58 procent), gevolgd door Mercedes-Benz (55) , Mazda (50), VW (49) en Audi (48). Bij deze merken signaleren de automobilisten die meededen aan de peiling de grootste toekomstbestendigheid, promotiemogelijkheden en medewerkerstevredenheid. Bedrijven die daarop goed inspelen met reclame kunnen volgens Puls niet alleen hun aantrekkelijkheid als werkgever vergroten maar ook – in meer algemene zin – het vertrouwen en klantenloyaliteit.